شناسهٔ خبر: 23056436 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

افزایش 12درصدی تماس با اورژانس تهران نسبت به روزهای عادی

معتمدی تاکید کرد: در چند روز گذشته میزان تماس با اورژانس تهران نسبت به روزهای عادی 12 درصد افزایش یافته است.بیشتر مراجعات در روزهای آلوده مربوط به بیماران تنفسی و قلبی است.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

سید رضا معتمدی اظهار داشت: همزمان با افزایش آلاینده ها در شهر تهران، تیم های ویژه اورژانس تهران در 6 میدان مهم تهران مستقر شده و اماده امدادرسانی به هموطنانی هستند که در طول روز به علت آلودگی دچار مشکل می شوند. همچنین برای سرعت بخشیدن به امدادرسانی 30 موتورلانس هم در سطح شهر مستقر شده اند. 

معاون اورژانس تهران تاکید کرد: بیشتر افرادی که به آمبولانس های سطح شهر مراجعه کردند، خواستار اکسیژن تراپی هستند. همچنین اگر شهروندان در سطح شهر دچار مشکل شدند، می توانند برای دریافت اکسیژن به این آمبولانس ها در میادین آزادی امام حسین، امام خمینی، تجریش، انقلاب و شهر ری مراجعه کنند. 
 
وی ادامه داد: در چند روز گذشته میزان تماس با اورژانس تهران نسبت به روزهای عادی 12 درصد افزایش یافته است.بیشتر مراجعات در روزهای آلوده مربوط به بیماران تنفسی و قلبی است. در این روزها کارشناسان اورژانس توصیه های ایمنی را به شهروندان ارائه می کنند که مهمترین آنها عدم خروج از منزل بیماران قلبی و تنفسی در روزهای آلوده است. 

معتمدی تاکید کرد: اگر بیماران قلبی و تنفسی مجبور به خروج از خانه در روزهای آلوده هستند باید داروهای خود را به همراه داشته باشند. همچنین مصرف لبنیات کم چرب،مایعات و سبزیجات توصیه می شود. 

معاون اورژانس تهران با اعلام اینکه افراد در روزهای آلوده دست و صورت خود را بشویند تا از آلودگی پاک شوند و در معرض آلودگی نباشند، گفت: از ورزشکاران می خواهیم در روزهای آلوده به هیچ وجه در فضای باز ورزش نکنند. 

 

برچسب‌ها:

نظر شما