شناسهٔ خبر: 23056282 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

16 مرکز توزیع و عرضه مواد غذایی متخلف در کردستان پلمپ شد

سنندج - ایرنا - کارشناس بهداشت محیط مواد غذایی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در بازدیدهای بعمل آمده آبان ماه امسال از مراکز عرضه مواد غذایی، 16 مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی متخلف در کردستان شناسایی و پلمپ شدند.

صاحب‌خبر -

مسعود عبدالهی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به بازرسی های شبکه بهداشت از مراکز توزیع و عرضه مواد غذایی اظهار کرد: در این مدت 6 هزار و 20 بازدید از مراکز توزیع و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی استان کردستان بعمل آمد.
وی افزود: در این مدت 13 هزار و 365 کیلوگرم انواع مواد غذایی فاسد، غیر قابل مصرف و تاریخ گذشته ضبط و معدوم شد.
به گفته وی، از مجموع بازرسی های انجام شده در آبان ماه گذشته، 316 مورد اخطاریه برای متخلفان صادر شد و 32 مورد متخلف که موازین بهداشتی را رعایت نکرده بودند نیز به دادگاه معرفی شدند.
وی با اشاره به اینکه عرضه محصولات غذایی حساس تابع شرایط خاص بهداشتی بوده و در همین ارتباط تاریخ‌های تولید، انقضا و شرایط نگهداری ماده غذایی، بهداشت فردی و ساختمانی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، گفت: در صورت مشاهده موارد تقلب و تخلف بهداشتی با افراد متخلف قاطعانه برخورد می شود.
عبدالهی اضافه کرد: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه مشکل بهداشتی از سوی مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی مبنی بر رعایت نکردن موازین بهداشتی و عرضه مواد غذایی غیر بهداشتی مراتب را به سامانه 190 اعلام کنند تا در سریعترین زمان از سوی بازرسان بهداشتی پیگیری شود.
به گزارش ایرنا، در نیمه نخست امسال 150 مرکز توزیع و عرضه مواد غذایی در استان پلمپ شد و متخلفان به پرداخت 122 میلیون و 250 هزار ریال جریمه نقدی محکوم شدند ضمن اینکه 402 مرکز نیز به مراجع قضایی معرفی شدند.
همچنین در این مدت، 25 هزار و 896 مورد بازرسی از مراکز عرضه توزیع مواد غذایی استان انجام شد و 127 هزار و 467 کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیر قابل مصرف نیز کشف، ضبط و معدوم گردید.
در همین مدت، 15 هزار و 631 کارت بهداشتی جهت متصدیان و کارگران صنوف و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی استان کردستان از سوی شبکه های بهداشت صادر شده است.
مهر ماه امسال نیز 12 مرکز تهیه و عرضه مواد غذایی در استان کردستان بخاطر عدم رعایت موازین بهداشتی پلمب شده بودند و حدود 6 هزار بازرسی از مراکز توزیع و عرضه مواد غذایی انجام و 60 مورد تخلف نیز جهت رسیدگی به مراجع قضایی ارجاع شد.
خبرنگار: شیوا اردلان منش ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7352/9102

انتهای پیام /*

نظر شما