شناسهٔ خبر: 23053901 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

قصد جدی دولت برای حذف یارانه ۳۱ میلیون ایرانی

منبع: تسنیم

سخنگوی فراکسیون مستقلین ولایی گفت: هدف دولت از افزایش حامل‌های انرژی،کسب درآمد ۱۷هزار و ۴۰۰ میلیارد تومانی برای راه‌اندازی بنگاه‌های تولیدی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، مهرداد لاهوتی سخنگوی فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه صبح امروز ( یکشنبه 26 آذر )‌ فراکسیون متبوعش گفت:‌ جلسه صبح امروز فراکسیون با حضور محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه برگزار می‌شود.

وی افزود: در بحث هدفمندی یارانه‌ها دولت اعتقاد دارد 31 میلیون نفر باید حذف شوند البته آقای نوبخت اعلام آمادگی کرد که در این موضوع جلساتی را با مجلس برگزار کرده و بر سر تعداد نفراتی که قرار است یارانه آنها حذف شود به تفاهم برسیم.

سخنگوی فراکسیون مستقلین ولایی درباره افزایش حامل‌های انرژی  گفت:  هدف دولت از افزایش حامل های انرژی کسب درآمد 17هزار و 400 میلیارد تومانی برای  راه‌اندازی بنگاه‌های تولیدی است.

لاهوتی همچنین درباره سه برابر شدن عوارض خروج از کشور در بودجه سال 97 تصریح کرد:  نکته‌ای که آقای نوبخت درباره عوارض خروج از کشور گفت این است که برای سفرهای زیارتی این هزینه 50 درصد کاهش یافته است البته احتمالاً مجلس رقم پیشنهادی دولت برای اخذ عوارض خروج از کشور را تعدیل خواهد کرد چرا که سه برابر کردن ناگهانی عوارض خروج از کشور اقدام درستی نیست.

وی احتمال  افزایش حامل‌های انرژی تا قبل از پایان سال 96 را بعید دانست و گفت: احتمال افزایش قیمت حامل‌های انرژی در سال جاری دور از انتظار است.

برچسب‌ها:

نظر شما