شناسهٔ خبر: 23053684 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

رئیس منطقه‌ای آسیا و اقیانوسیه فدراسیون مددکاران اجتماعی جهان:

قدس قابلیت تبدیل شدن به الگوی جهانی در حوزه مددکاری اجتماعی را دارد

R7840/P1357/S6,60/CT11

رئیس منطقه‌ای آسیا و اقیانوسیه فدراسیون مددکاران اجتماعی جهان با بیان اینکه شهرستان قدس به معیارهای جهانی مددکاری اجتماعی بسیار نزدیک است گفت: این شهر پتانسل آن را دارد که تبدیل به یک الگو در سطح جهان شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرقدس، ماری‌کو کیمورا شامگاه شنبه در شصتمین سالروز تشکیل و تحقق مددکاری اجتماعی در شهرستان قدس که با حضور روری تروئل دبیرکل فدراسیون مددکاری جهان و دیگر مسئولان در محل فرمانداری شهرستان قدس برگزار شد اظهار داشت: زمانی که مدیریت یک مجموعه و شهر به سمت مدیریت اجتماعی تغییر مسیر بدهد می‌توان انتظار نتیجه مطلوب در جهت توسعه پایدار شهری به دور از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی را داشت.

وی بیان کرد: در بازدیدهایی که از پایگاه‌های مددکاری اجتماعی در شهرستان قدس داشتیم، خوشبختانه این شهر به معیارهای مددکاری اجتماعی جهانی بسیار نزدیک شده و پتانسل آن را دارد که به عنوان یک الگو در سطح جهان مطرح شود.

رئیس منطقه‌ای آسیا و اقیانوسیه فدراسیون مددکاران اجتماعی جهان با بیان اینکه تحقق مددکاری اجتماعی به دور از مشکلات و معضلات کنونی به تنهایی ممکن نیست افزود: در این راستا تمام ادارات متولی همچون شهرداری به عنوان یک نهاد خدماتی، فرمانداری به عنوان نهاد حمایتی و سایر دستگاه‌های امنیتی و نظامی و تمام شهروندان در این مهّم دخیل هستند.

کیمورا با تأکید بر اینکه شهرستان قدس می‌تواند به عنوان نخستین شهر در حوزه CBR مطرح باشد گفت: خوشبختانه مددکاران اجتماعی همواره ارتباط خوبی با ساختار سیاسی منطقه دارند که با تحقق امنیت، توسعه پایدار مطلوب نیز محقق می‌شود.

وی ادامه داد: موضوعات فرهنگی، اقتصادی و زیست محیطی از مؤلفه‌های اصلی توسعه جهانی هستند و این موضوع بیانگر اهمیّت اصل مددکاری اجتماعی در جوامع است که به تنهایی قابلیت تحقق ندارد و باید با هماهنگی و تعامل با یکدیگر اجرایی شوند.

رئیس منطقه‌ای آسیا و اقیانوسیه فدراسیون مددکاران جهان با بیان اینکه از اقدامات کشور ایران به ویژه پایگاه‌های مددکاری اجتماعی شهرستان قدس که امروز مورد بازدید قرار گرفت بسیار خرسند هستیم افزود: درصدد هستیم تا برنامه‌ای را تدوین کنیم که مددکاری اجتماعی و کاهش معضلات جوامع را با اصل توسعه پایدار کشورها پیوند دهیم.

برنامه 5 ساله توسعه شهرقدس با هدف توسعه پایدار تدوین می‌شود

در ادامه این مراسم مسعود مختاری شهردار شهرقدس نیز اظهار داشت: براساس آموزه‌های دینی خانواده یک رکن اساسی در کشور ما است که در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی افزود: ایران کشوری است که همگام با سایر جوامع توسعه‌یافته در صدد تدوین برنامه‌های جامع کوتاه‌مدت و بلندمدت در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی است و در این راستا سَمن‌ها، نهادهای مدنی و مشارکت‌های مردمی تأثیر به‌سزایی در تحقق مددکاری اجتماعی در بین آحاد مردم دارد.

شهردار قدس با بیان اینکه ایجاد بسترهای لازم برای کاهش بحران‌ها و آسیب‌های احتمالی یک ضرورت اساسی است تصریح کرد: در شهرستان قدس هشت فرهنگسرا وجود دارد که عمده فعالیت اصلی این مراکز مدیریت و آموزش خانواده نظامند و سالم است که اکثر قشر شرکت‌کننده در این برنامه‌ها بانوان و کودکان هستند.

وی با بیان اینکه برنامه 5 ساله توسعه شهرقدس در حال تدوین است بیان کرد: در برنامه بلندمدّت حوزه مدیریت شهری نیز تغییر نگرش به سمت ایجاد و توسعه شهری ایمن و سلامت جهت توسعه پایدار مورد توجه قرار گرفته است.

مختاری در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم که بتوانیم در سایه تعامل با کارشناسان مددکاری اجتماعی افق روشن و وسیعی را در زمینه کاهش آسیب‌های مختلف اجتماعی در حوزه شهرستان ترسیم کنیم که این مهّم مشارکت تمامی دستگاه‌های اجرایی و متولی را می‌طلبد.

انتهای پیام/

نظر شما