شناسهٔ خبر: 23053408 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تاکید استاندار چهارمحال و بختیاری بر رعایت سهم استان از حوضه زاینده رود

شهرکرد- ایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری بر رعایت سهم ابلاغی استان از حوضه زاینده رود و طرح انتقال آب بن - بروجن تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، اقبال عباسی شامگاه شنبه در نشست شورای هماهنگی حوضه آبریز زاینده رود با حضور وزیر نیرو، استانداران چهارمحال و بختیاری، اصفهان و یزد، معاونان وزارت کشور، وزارت جهادکشاورزی و سازمان حفاظت محیط زیست به میزبانی وزارت نیرو گفت: رهاسازی آب از سد زاینده رود به دلیل حجم کم آب موجود در این سد منطقی نیست.
وی تاکید کرد: با توجه به شرایط ناشی از تاخیر در اجرای نهایی طرح انتقال آب بن – بروجن باید هر چه سریع تر این طرح فعال و به صورت ضربتی اجرا شود.
عباسی تصریح کرد: تسریع در اجرای طرح انتقال آب بن - بروجن بسیاری از تنش های احتمالی موجود در چهارمحال و بختیاری را رفع می کند.
استاندار چهارمحال و بختیاری یادآور شد: افزایش نظارت کمی و کیفی مصرف آب در استان ها و اجرای کامل طرح نصب دستگاه های کنترل مصرف بر مجاری مصرفی آب باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
وی اظهار کرد: وزارت جهاد کشاورزی در راستای اصلاح الگوی کشت و استفاده از ارقام کم آب بر در زمین های کشاورزی باید به صورت جدی اقدام کند.
عباسی گفت: بررسی دوباره سهم چهارمحال و بختیاری، توجه به حقابه کشاورزان و تامین آب 31 طرح مشکل دار استان نیازمند توجه جدی مسئولان وزارت نیرو است.
خشکسالی های ناشی از کاهش بارندگی در یک دهه اخیر وضعیت آب آشامیدنی و طرح های آبی چهارمحال و بختیاری و بسیاری از استان های همجوار این استان را با مشکل جدی مواجه کرده است.
خبرنگار: وحید رئیسی دهکردی**انتشاردهنده:جهانبخش صفری
7362/6021

انتهای پیام /*

نظر شما