شناسهٔ خبر: 23053276 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

تظاهرات فلسطینی‌ها ادامه دارد

شهادت ۱۰ فلسطینی و زخمی شدن ۲هزار تن از لحظه اعلام تصمیم ترامپ

تسنيم

منابع فلسطینی از شهادت ۱۰ شهروند فلسطینی و زخمی شدن ۲۰۰۰ تن از لحظه اعلام تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا در به‌رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی خبر دادند.

صاحب‌خبر -
جوان آنلاین: روز شنبه قدس و بیت لحم در کرانه باختری برای دهمین روز متوالی صحنه درگیری بین نظامیان رژیم صهیونیستی و شهروندان فلسطینی معترض به تصمیم دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در به‌رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل بود.

اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در بیانیه‌ای گفت که نظامیان رژیم صهیونیستی پنج فلسطینی را به ضرب گلوله زخمی کردند. این در حالی است که 20 شهروند فلسطینی نیز در پی استنشاق گازهای اشک‌آور زخمی شدند.

نظامیان صهیونیست روز شنبه به منظور متفرق کردن تظاهرات کنندگان در خیابان صلاح‌الدین در مرکز قدس، از بمب‌های صوتی و گلوله‌های مشقی استفاده کردند.

خبرنگار روسیاالیوم در رام‌الله از وقوع درگیری‌هایی بین نظامیان صهیونیست و شهروندان فلسطینی در شهرک بیت ایل در شمال قدس خبر داد. 

وی افزود که 3 شهروند فلسطینی امروز به ضرب گلوله نظامیان رژیم صهیونیستی در شرق الشجاعیه در نوار غزه زخمی شدند.

همچنین شهر بیت لحم در کرانه باختری نیز صحنه درگیری‌های شدید بین تظاهرات کنندگان فلسطینی و نظامیان صهیونیست بود.

قدس و مناطق مختلف کرانه باختری و نوار غزه روز جمعه برای نهمین روز متوالی صحنه راهپیمایی و تجمعات اعتراض‌‌آمیز علیه تصمیم دونالد ترامپ در به‌رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل بود.

وزارت بهداشت فلسطین روز جمعه از شهادت 4 فلسطینی و زخمی شدن ده‌ها تن در کرانه باختری و نوار غزه خبر داد.

بر اساس آمارهای اعلام شده توسط وزارت بهداشت فلسطین، از لحظه اعلام تصمیم ترامپ تاکنون 10 فلسطینی به شهادت رسیده و حدود دو هزار نفر نیز زخمی شدند. 

ترامپ روز چهارشنبه 15 آذر ماه در یک سخنرانی در کاخ سفید قدس را پایتخت فلسطین اشغالی اعلام کرد و به دولتش دستور داد مقدمات کار برای اننقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس را فراهم کنند. این تصمیم ترامپ با محکومیت‌های جهانی مواجه شد.

برچسب‌ها:

نظر شما