شناسهٔ خبر: 23052160 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

طی هفت ماهه سال جاری؛

۳ میلیارد ریال صدقه برای درمان نیازمندان اختصاص یافت

خبرگزاری شبستان: معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان قزوین گفت: مردم استان قزوین ۳۶ میلیارد و۳۶۶ میلیون ریال درهفت ماهه نخست سال جاری صدقه پرداخت کرده اند که ۳ میلیارد و ۶۳۶ میلیون ریال از این رقم برای درمان نیازمندان اختصاص یافته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره) قزوین، فرزاد فرهادی بیان کد: مردم این استان36 میلیارد و 366  میلیون ریال در هفت ماهه نخست سال جاری صدقه پرداخت کرده اند که صدقات پرداختی نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک درصد افزایش داشته است .

 

وی ادامه داد: 10 درصد از صدقات برای درمان بیماران، پنج درصد برای جهیزیه نوعروسان، 32 درصد برای کمک های موردی، 13 درصد برای ارتقای سطح فرهنگی، 20 درصد برای تعمیر و بهسازی مسکن، پنج درصد برای اشتغال، پنج درصد برای تسهیلات کارگشایی و10 درصد هم برای رفع سایر نیازهای اساسی خانوار تحت حمایت در نظر گرفته شده است .

 

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان قزوین اعلام کرد: تمامی صدقات پرداختی براساس نیازسنجی های انجام شده از خانوارهای تحت حمایت و اولویت بندی مشکلات اساسی آنها در بین مددجویان توزیع می شود و بانک اطلاعاتی دقیقی از نیازها و مشکلات ضروری خانوارهای تحت حمایت این استان را در اختیار داریم که براین اساس می توانیم کمک های مردمی را در اسرع وقت و سریع ترین زمان ممکن به دست مددجویان برسانیم .

 

وی با اشاره به اینکه 3 میلیارد و 636 میلیون ریال از صدقات مردمی برای درمان بیماران تحت حمایت قزوین هزینه شده است، گفت: 800 بیمار صعب العلاج و سرطانی تحت حمایت در این استان قرار دارند که برای پاسخگویی به نیازهای درمانی و دارویی آنها نیازمند همیاری هر چه بیشتر خیران هستیم .

 

فرهادی تصریح کرد: یک میلیارد و 820 میلیون ریال از صدقات برای تأمین کمک هزینه جهیزیه نوعروسان تحت حمایت اختصاص یافت تا آنها بتوانند راهی خانه بخت شوند، یکی از مهمترین اهداف کمیته امداد این استان اعطای کمک هزینه تأمین جهیزیه و هدیه ازدواج به نوعروسان و فرزندان ذکور خانواده های تحت حمایت قزوین است تا آنها با خیالی آسوده زندگی مشترک خود را آغاز کنند .

 

وی اظهار کرد: 7 میلیارد و 280 میلیون ریال از صدقات پرداختی هم برای تعمیر و بهسازی منازل خانوار تحت حمایت این استان که فاقد سرپناه مناسب هستند هزینه شده است؛ با توجه به نیاز خانوار تحت حمایت این استان به سرپناهی مقاوم و مستحکم، از تمامی خیران خواستاریم که بیش از پیش یاریگر این نهاد در ساخت، مقاوم سازی و بهسازی منازل مددجویان باشند .

 

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان قزوین با بیان اینکه صدقه یکی از طرح های مهم این نهاد در دستگیری از فقرا و نیازمندان جامعه است، یادآور شد: هر چقدر مشارکت و کمک های خیران برای رفع مشکلات خانوار تحت حمایت این استان بیشتر شود به همان میزان می توانیم خدمات کیفی تری را به مددجویان ارائه کنیم .

 

وی خاطر نشان کرد: خیران می توانند از طریق کد آنی پرداخت #028*8877* هم به روش ساده تری صدقات خود را به دست مددجویان این استان برسانند.

 

نظر شما