شناسهٔ خبر: 2305214 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

درمان ناباروری در کشور انحصاری شده است

صاحب‌خبر -
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر اینکه درمان ناباروری در کشور انحصاری شده است، گفت: بسیاری از زوجین نابارور در مناطق دورافتاده برای درمان خود ناچار به عزیمت به تهران هستند که در این شرایط هزینه رفت و آمد و اقامت این افراد بر هزینه‌های درمان افزوده می‌شود.

شهلا میرگلوی بیات در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، با یادآوری وجود سه میلیون زوج نابارور در کشور، افزود:‌ امروزه درمان ناباروری در کشور به طور کامل انحصاری شده به گونه‌ای که دامنه فعالیت بخش‌های دولتی در این حوزه بسیار محدود است و اغلب این درمان‌ها از سوی بخش خصوصی امکان‌پذیر است.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: متاسفانه درمان ناباروری در شهرستان‌ها با مشکل روبرو است و لازم است تا تغییری اساسی در نگرش به مسئله درمان ناباروری صورت گیرد تا این موضوع از حالت انحصاری خارج شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه بسیاری از زوجین نابارور در مناطق دور افتاده برای درمان خود ناچار به عزیمت تهران هستند، تصریح کرد: در این شرایط هزینه رفت وآمد و اقامت این افراد بر هزینه‌های درمان آنها افزوده شده و همین مساله نیز بر مشکلات آنها افزوده است.

وی با تاکید بر ضرورت حمایت‌های بیمه‌ای از داروهای درمان ناباروری در کشور، یادآور شد: لازم است در استان ها وشهرستان‌های پرجمعیت مراکزی تشکیل شود که حداقل 50 الی 70 درصد درمان بیمار نابارور در این مراکز صورت گیرد.

میرگلوی بیات با بیان اینکه وزارت بهداشت باید بر ایجاد مراکز درمان ناباروری و بیمه زوجین نابارور تمهیداتی بیندیشد، تاکید کرد: امروزه آمار ناباروری در کشور افزایش یافته است و باید کار پژوهشی و تحقیقاتی صورت گیرد تا علت این افزایش مشخص شود.

عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس شورای اسلامی، با یادآوری اینکه تغییر سبک زندگی در ناباروری تاثیرگذار است، گفت: عوامل مختلفی در بروز ناباروری بین زوجین تاثیرگذار است که تنها اقدامات و فعالیت‌های پژوهشی می‌تواند علت وجود چنین معضلی را ریشه‌یابی کند تا با حذف آن بتوان راهکاری برای برون‌رفت از این مشکل پیدا کرد.

نظر شما