شناسهٔ خبر: 23051074 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

یادداشت

صورت مساله ریزه‌اسپور را پاک کردیم

یک گفت‌وگوی کوتاه بین حسن روحانی و رجب طیب اردوغان در جریان نشست کشورهای اسلامی در ترکیه کافی بود تا ریزه اسپور از ادعای میلیاردی خود کوتاه بیاید. این گفت‌وگوی چند ثانیه‌ای نشان داد سیاست چه نقشی را در جهان ورزش بازی می‌کند و قرار نیست در برابر ورزش کوتاه بیاید.

صاحب‌خبر -

اگر ورزش می‌تواند کشورهای متخاصم را به هم نزدیک کند، سیاست هم می‌تواند در ورزش نقش‌های متفاوتی بازی کند. قدرت دیپلماسی این بار خود را این‌گونه نشان داد تا ریزه اسپور که حتی کار را به فیفا و CAS کشانده بود، با یک تماس تلفنی پای میز مذاکره بنشیند و رضایت کتبی خود را برای پایان این مناقشه اعلام کند. پرونده ریزه اسپور بسته شد، اما پرونده عملکرد آماتوری ما چه زمانی بسته می‌شود؟ مهدی طارمی و باشگاه پرسپولیس در این ماجرا به یک اندازه مقصر بودند و آماتور رفتار کردند. گناه آنها را کسی ندید و نخواست که ببیند.

حالا که این پرونده بسته شد هم کسی مایل نیست گناهکار را ببیند و مجازاتش کند. تا زمانی که ما این‌گونه رفتار می‌کنیم، هیچ اتفاق مثبتی نمی‌افتد و راهی به سمت دنیای حرفه‌ای فوتبال پیدا نمی‌کنیم. همیشه علاقه داریم به جای حل مساله، صورت مساله را پاک کنیم. این چهار میلیارد می‌توانست وبالی شود بر گردن پرسپولیس. مانند همه جرایم نادرستی که به دلیل سوءمدیریت برای ورزش کشور نوشته شد و مجبور شدیم آنها را پرداخت کنیم.

به نظر می‌رسد در این پرونده، گناه مقصر، از هر چیز دیگری بی‌ارزش‌تر بود که خیلی راحت از کنار آن گذشتیم. آنچه موجب شده پای ورزش ما بخصوص فوتبال در زنجیر باقی بماند، همین بی‌تفاوتی در برابر مقصران ماجراهای ریز و درشت ورزش است. متاسفانه این بار مشکل بزرگ ما خیلی راحت حل شد و این بار هم خیلی زود همه حقیقت تلخ غیرحرفه‌ای بودنمان را فراموش می‌کنیم.

رضا پورعالی

ورزش

نظر شما