شناسهٔ خبر: 23050935 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

در گفت گو با ایسکانیوز:

بروجردی: تودهنی سازمان ملل به رفتار خصمانه آمریکا در مورد برجام / تاثیر گذاری حزب الله فراتر از مرزها است

رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس با تاکید بر اینکه مجموعه ساختار اجرایی و تصمیم‌گیری درباره برجام و تحولات و بعد از آن کاملاً تعریف شده است و مجلس موضوعات مربوط را به طور مستمر رصد می‌کند گفت: وضعیت حال حاضر کشور قابل مقایسه با وضعیت قبل از برجام نیست.

صاحب‌خبر -

علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز، با اشاره به اقدامات مجلس در خصوص بدعهدی‌های آمریکا در برجام، اذعان کرد: مجلس شورای اسلامی در چارچوب قواعد موجود در نظام عمل می‌کند و هیچ‌گاه جزیره منفصل از کلیت نظام نبوده است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: موضوع هسته ای ایران از ابتدا از سوی شورای عالی امنیت ملی بررسی و پیگیری شده است ضمن اینکه با توجه به دستور مقام معظم رهبری در خصوص ماهیت امضای سند توافق هسته ای(برجام) پس از امضاء سند توافق هسته‌ای تدابیری در جهت نظارت بر این امر اندیشیده شده است.

نماینده مردم بروجرد در مجلس با تاکید بر اینکه مجموعه ساختار اجرایی و تصمیم‌گیری درباره برجام و تحولات و بعد از آن کاملاً تعریف شده است و مجلس نیز موضوعات مربوط به توافق هسته‌ای را به طور مستمر رصد می‌کند تصریح کرد: وضعیت حال حاضر کشور قابل مقایسه با وضعیت قبل از برجام نیست،چرا که پیش از برجام 6 قطع‌نامه ضد ایرانی در شورای امنیت سازمان ملل ضد کشورمان تصویب شده بود و تحریم‌‌های ظالمانه‌ای ذیل همین قطع‌نامه ضد کشورمان اعمال می‌شد که امروز این اتفاق دیگر وجود ندارد.

وی افزود:دبیر کل سازمان ملل امروز رسما متعرض آمریکاست و صریحاً اعلام کرده که جمهوری اسلامی ایران پایبند به برجام بوده است و نقض برجام را انجام نداده و این یک تودهنی محکمی به سیاست های خصمانه امریکا بود.

بروجردی ادامه داد: این موضع گیری ها هم از سوی اتحادیه اروپا به بیان موگرینی اعلام شد و هم روس ها و چینی ها به این موضوع واکنش نشان دادند و ورق از این جهت به سمت ایران برگشت چرا که در گذشته همه کشورهای مدعی در کنار آمریکا در یک‌طرف بودند و جمهوری اسلامی در یک طرف دیگر، اما امروز این قضیه متفاوت شده و آمریکا در یک طرف تنها مانده است و در واقع امروزه ناقض و متخلف عهد نامه رسمی بین المللی بنام برجام تنها امریکاست و باید با تخلفات امریکا مقابله کرد.

رئیس کمیسیون امنیت‌ ملی مجلس با اشاره به تصمیم‌گیری‌های شورای عالی امنیت‌ملی درباره بدعهدی ها اتخاذ شده و نقض برجام از سوی آمریکا، گفت: شورای عالی امنیت‌ملی و هیئت‌نظارت تصمیم‌گیری ویژه‌ای در این زمینه داشته‌اند که نمونه‌ اجرایی شدن آنها را امروز در موضع‌گیری‌های ضد آمریکایی اتحادیه اروپا، دبیرکل سازمان ملل و رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌توان دید.

وی تصریح کرد:مجموعه اقدامات و پیگیری ها و اعتراض های جمهوری اسلامی ایران منحصرا به عملکرد امریکاست که خروجی آن این موضع گیری و هم داستانی و هم جبهه ای در خصوص تقابل با ادعاهای امریکاست که در این خصوص صورت گرفته و امروزه تمام تحلیلگران دنیا چه در این عرصه و چه در عرصه فلسطین که مسئله مهمی بود امریکا را یک کشور منزوی می دانند که یک طرف امریکا و طرف دیگر کل دنیا قرار دارد.

بروجردی در پایان درواکنش به طرح تامین مالی تروریسم و فعالیت‌های حمایتی مالی برای افراد یا گروه‌های تروریستی از سوی برخی دولت های غربی که حزب الله لبنان و گروه های مقاومت را در زمره گروه های تروریستی قرار می دهد گفت: حزب الله یک تشکل رسمی کشور لبنان است و عضو مجلس و عضو دولت و در عین حال بخشی از حاکمیت دولت به شمار می رود و چنینی ماهیتی به دور از چهار چوب گروه های مقاومت و حزب الله لبنان است.

وی به سخنان حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان اشاره کرد و افزود: نیروی مقاومت به خصوص حزب الله لبنان به عنوان یک پشتوانه مهم برای حفظ تمامیت ارضی و امنیت ملی لبنان عمل می کند و فراتر از لبنان نقش بسیار مهمی در شکست داعش ایفا کرده است و امروز حجم حزب الله فراتر از لبنان در حفظ امنیت این کشور در خارج از مرزها تاثیر گذار است.

301

نظر شما