شناسهٔ خبر: 23050384 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

میلیاردر اردنی در تله ولیعهد عربستان

رسانه‌های عربی با اشاره به بازداشت صبیح المصری، میلیاردر اردنی در سفر کاری که به عربستان داشت، به ارتباط آن با اختلافات عربستان و اردن و تلاش ریاض برای ضربه زدن به اردن پرداخته‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش رای الیوم، یک منبع اقتصادی عالی‌رتبه اردنی با اشاره به بازداشت صبیح المصری، میلیاردر اردنی که ـ تابعیت سعودی نیز دارد ـ ضمن غافلگیرانه خواندن بازداشت المصری که رئیس هیات مدیره بانک عربی است، از این‌که این بازداشت به دلایل اختلافات سیاسی میان اردن و عربستان در حاشیه بحران موضوع قدس باشد، ابراز نگرانی کرد.

تاکنون مقامات سعودی درباره پرونده بازداشت المصری که یکی از ارکان بارز بخش بانکی اردن است، اظهارنظری نکرده‌اند. به گفته این منبع اردنی؛ این بازداشت و روند آن به دلیل موضوعات سیاسی به خود المصری ربطی ندارد، زیرا وی اصولا موضع سیاسی خصمانه‌ای اتخاذ نکرده و هدف تحت فشار قرار دادن اردن از نظر اقتصادی است. بازداشت این میلیاردر اردنی بحث و جدل‌های زیادی را در اردن ایجاد کرده است و محافل اقتصادی اردن ضمن ابراز نگرانی از بانک مرکزی اردن خواسته‌اند اقدامات لازم را به منظور سلامت امور بانکی و تضمین عدم تاثیر مخرب و منفی بر بخش بانکی اردن به عمل آورد./ مهر

نظر شما