شناسهٔ خبر: 23049245 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

ویترین ایران

صاحب‌خبر -

صندوق‌های زمین و ساختمان
در ایران نوپا هستند
ایرنا| عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که در ایران صندوق‌های زمین و ساختمان نوپا هستند، گفت: در برخی از کشورهای جهان 25‌درصد بازار سرمایه به صندوق‌های زمین و ساختمان و مستغلات اختصاص دارد.
به گفته او، ما برای ساخت‌وساز در بیرون از شهرها زمین‌های بزرگ با کارفرمای بزرگ تامین‌کننده مالی نیاز داریم در حالی ‌که در بافت‌های فرسوده شهری در داخل شهرها که صدها مالک دارد با استفاده از منابع مالی این صندوق‌ها می‌توانیم در بازآفرینی شهری اقدامات خوبی را انجام دهیم. آخوندی افزود: حتی در حوزه اجاره‌داری نیز می‌توانیم با استفاده از منابع مالی این صندوق‌ها و با ساخت واحدهای مسکونی استیجاری در حوزه اجاره‌داری وارد شویم.

انحلال کارگروه ثامن‌الحجج
دستور دادستان بود
مهر| محمود احمدی، دبیرکل بانک مرکزی در نامه‌ای به احمد توکلی گفت: انحلال کارگروه اجرایی هیأت تسویه موسسه ثامن‌الحجج بر اساس نظر و دستور دادستان صورت گرفته است. دبیرکل بانک مرکزی در نامه‌ای به احمد توکلی، رئیس دیده‌بان عدالت و شفافیت در پاسخ به شائبه‌ای که چندی پيش از سوی توکلی درباره علت استعفای دسته‌جمعی کارگروه اجرایی هیأت تسویه موسسه ثامن‌الحجج مطرح شده بود، گفت: استعفای دسته‌جمعی براساس نظر و دستور دادستان صورت گرفته است.

۷۱‌هزار پروژه نیمه‌تمام داریم
فارس| سیدحمید پورمحمدی، معاون امور اقتصادی سازمان برنامه و بودجه گفت: ۷۱‌هزار پروژه نیمه‌تمام داریم که از این میزان ۱۴‌هزار مورد آن در قالب کتابی به مجلس تقدیم شده است. به گفته او، شکل و ساختار لایحه بودجه 97 در قالب تبصره 19 لایحه مشارکت عمومی و خصوصی پیش‌بینی شده است.

بیکاران مدرک‎دار ۴برابر شدند
تسنیم| گزارش مرکز آمار حاکی است، طی سال‌های اخیر سهم افراد دارای تحصیلات دانشگاهی از کل بیکاران رو به افزایش بوده و از حدود 10‌درصد در ‌سال 1380 به بیش از 41‌درصد در‌ سال 1394 افزایش یافته از 4 برابر شدن آنها حکایت می‌کند.

رشد 54‌درصدی فروش رنو به ایران
فروش رنو فرانسه به ایران در ۱۱ ماهه‌ سال‌جاری میلادی با رشد ۵۴‌درصدی نسبت به مدت مشابه ‌سال قبل به ۱۴۴‌هزار و ۸۶۲ دستگاه رسید. فروش رنو فرانسه به ایران در این دوره نسبت به دوره مشابه ‌سال قبل رشد 54‌درصدی داشته است. رنو در ماه‌های ژانویه تا نوامبر 2016 بالغ بر 93‌هزار و 798 دستگاه از محصولات خود را روانه بازار ایران کرده بود. گفتنی است سهم بازار ایران از کل فروش رنو در 11 ماهه ‌سال‌جاری میلادی 4.2‌درصد بوده است. کل فروش رنو در این دوره با رشد 9.9‌درصدی نسبت به مدت مشابه‌ سال قبل به 3‌میلیون و 395‌هزار دستگاه رسیده است.

نظر شما