شناسهٔ خبر: 23048710 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

واعظی خبر داد:

جزییات سفر رییس‌جمهور به نیویورک از زبان "واعظی"

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: سفر رئیس جمهور برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل کوتاه و فشرده خواهد بود.

صاحب‌خبر -

محمود واعظی در حاشیه نشست امروز هیات دولت در گفتگو با خبرنگاران در پاسخ به سوالی در خصوص آخرین هماهنگی‌ها برای سفر رئیس جمهور به نیویورک تصریح کرد: این سفرکوتاه و فشرده خواهد بود و برنامه‌های مختلفی علاوه بر سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل برای رئیس جمهوری پیش بینی شده است که از آن جمله می‌توان به دیدار با ایرانیان مقیم امریکا، دیدار با مسلمانان و نخبگان سیاسی، گفتگو با اصحاب رسانه و مطبوعات و دیدار با روسای جمهور دیگر کشور‌ها اشاره کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، وی در پاسخ به سوالی در خصوص انتخاب بانوان به عنوان استاندار نیز تاکید کرد: در انتخاب استانداران محدودیت جنسیتی وجود ندارد.

واعظی افزود: رئیس جمهور تاکید دارد که استاندار پروازی به هیچ وجه نمی‌تواند به مردم خدمت کند و استانداران باید فضا را برای بکارگیری جوانان و بانوان در پست‌های مدیریتی مهیا کنند.

وی اضافه کرد: احکام تمامی استانداران با پیوست به تصویب هیات دولت می‌رسد که انتظارات دولت از استانداران در آن درج شده است و از این جهت استانداران کار خود را با شرایط جدیدی اغاز خواهند کرد.

واعظی گفت: انتخاب یک استاندار برای استان کار دشواری است، استاندار باید علاوه بر هماهنگی با مدیران کل وزارتخانه‌های مختلف با ۱۴ ارگان حکومتی کارهای خود را تنظیم کند و در عین حال مسئول امنیت استان نیز است با این وجود در انتخاب استانداران ملاک توانمندی افراد است و تفاوت جنسیتی وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: به هر حال با نگاهی به گذشته مشاهده می‌شود که آقایان مراحل رشد در سیستم‌های مدیریتی از بخشداری و فرمانداری و ... را طی کرده اند، اما این روند در مورد بانوان مدتی است که اغاز شده است.

نظر شما