شناسهٔ خبر: 23048472 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

سه چهارم مردم آمريکا: ترامپ به وعده هايش عمل نکرد

بر اساس جديدترين نظرسنجي، سه چهارم آمريکايي ها معتقدند، رئيس جمهور اين کشور به وعده‌هاي انتخاباتي خود عمل نکرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از اينديپندنت، بر اساس جديد‌ترين نظرسنجي بيش از سه چهارم آمريکايي ها معتقدند دونالد ترامپ رئيس جمهور اين کشور به وعده هاي انتخاباتي خود عمل نکرده است.
براساس جديد ترين نظرسنجي، فقط کمتر از يک چهارم آمريکايي ها معتقدند دونالد ترامپ رئيس جمهور اين کشور به وعده هايي که در جريان رقابت هاي انتخابات رياست جمهوري آمريکا داده بود، عمل کرده است!
يکي از وعده هاي انتخاباتي دونالد ترامپ، ايجاد تغييرات گسترده در قانون خدمات درماني اوباما بود. وعده‌هاي انتخاباتي ديگري که دونالد ترامپ داده بود خروج از توافقنامه هسته اي ايران و سرمايه گذاري چند ميليون دلاري در پرو‍ژه هاي جديد براي نوسازي زيرساخت هاي قديمي در آمريکا بود که البته به هيچ يک از اين وعده ها عمل نشده است.
درحاليکه تقريبا يک‌ سال از ورود دونالد ترامپ رئيس جمهور آمريکا به کاخ سفيد مي گذرد، تنها نيمي از حاميان حزب جمهوريخواه فکر مي کنند دونالد ترامپ به وعده هاي انتخاباتي اش عمل کرده است.
بر اساس نظرسنجي مشترک خبرگزاري آسوشيتد پرس و مرکز تحقيق امور عمومي NORC، از هر ده آمريکايي فقط سه نفر مي گويد اين کشور در مسير درست در حال حرکت کردن است. پنجاه و دو درصد آمريکايي ها گفتند اين کشور از زماني که دونالد ترامپ رئيس جمهور آمريکا شده ، در وضعيت بدتري قرار گرفته است.
در ميان کساني که از آنها نظرسنجي شده است فقط بيست و سه درصد فکر مي کنند دونالد ترامپ به وعده هاي انتخاباتي اش عمل کرده است. سي درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجي مي گويند دونالد ترامپ در اين مسير شکست خورده است. چهل و پنج درصد نيز معتقدند دونالد ترامپ پاي حرف هايي که زده، نمانده است.
مارک کروسکي شهروند آمريکايي سي و هفت ساله از شهر ميلواکي در ايالت ويسکانسين که گرايش حزبي اش به حزب جمهوريخواه آمريکا است گفت: همه چيز راکد و متوقف است.
اين گزارش مي افزايد: در دومين نظرسنجي خبرگزاري آسوشيتد پرس و مرکز تحقيق امور عمومي که در ماه جاري ميلادي برگزار شده بود، اعلام شد ميزان رضايت از عملکرد شغلي دونالد ترامپ رئيس جمهور آمريکا فقط سي و دو درصد است که اين درصد باعث مي شود وي در تاريخ آمريکا به رئيس جمهوري تبديل شود که ميزان محبوبيت وي در اولين سال رياست جمهوري در پائين ترين حد قرار داشته باشد.
اين نظرسنجي مي افزايد: يک چهارم جمهوريخواهان جزو کساني هستند که از عملکرد رئيس جمهور آمريکا رضايت ندارند.
دونالد ترامپ با خودستايي اعلام کرده بود در اولين ماه از دوره رياست جمهوري اش، عملکردي خواهد داشت که بسيار بهتر از تمام روساي جمهوري قبل از وي خواهد بود اما ميزان پائين رضايت از عملکرد ترامپ و ناتواني وي در عمل کردن به وعده هايش قطعا باعث نگراني برخي از هم حزبي هايش خواهد شد چون آنها به سالي نزديک مي شوند که انتخابات ميان‌دوره اي کنگره در آن برگزار خواهد شد و اين انتخابات باعث خواهد شد، تسلط جمهوريخواهان بر کنگره در معرض خطر قرار گيرد.
ترديدي نيست که سال 2017 ميلادي فاقد هرگونه دستاورد در زمينه قانونگذاري بوده است هر چند جمهوريخواهان مصرانه تلاش مي کنند اصلاح نظام مالياتي در آمريکا را تصويب کنند.
در صورت تصويب بسته مالياتي، شرکت ها و آمريکايي‌هاي ثروتمند مشمول کاهش‌هاي سخاوتمندانه مالياتي خواهند شد و کمترين ميزان کاهش مالياتي نصيب افرادي خواهد شد که درآمدهاي متوسط تا پائين را دارند.
دونالد ترامپ اوايل هفته جاري در جلسه اي که با سياستمداران داشت گفت ما به يک پيروزي تاريخي در عرصه قانونگذاري بسيار نزديک شده‌ايم، پيروزي که کشور آمريکا به ندرت شاهد آن بوده است.
جمهوريخواهان اميدوارند ايجاد تغييرات در نظام مالياتي آمريکا براي پيروزي آنها در رقابت هاي انتخاباتي مجالس نمايندگان و سناي آمريکا کفايت کند، انتخاباتي که عمدتا يک نوع همه پرسي براي دو سال نخست رياست جمهوري دونالد ترامپ در آمريکا و تسلط جمهوريخواهان بر کنگره ي آمريکا محسوب مي شود.
نتايج اين نظرسنجي نشان مي دهد چه طرح کاهش ماليات تصويب شود و چه تصويب نشود، دونالد ترامپ براي اينکه بتواند مردم آمريکا را متقاعد کند که رياست جمهوري وي براي مردم سودمند بوده است، کار بسيار زيادي در پيش دارد.
فقط بيست و پنج درصد آمريکايي ها معتقدند که آمريکا از زمان رياست جمهوري دونالد ترامپ بهتر شده است و فقط بيست درصد مي گويند که شخصا وضعيت فردي شان بهتر شده است.
مقايسه اين نظرسنجي با نظرسنجي يک‌سال قبل نشان مي دهد در يک‌سال قبل مردم آمريکا اميدوار بودند وضع زندگي شان در مقايسه با دولت اوباما بهتر شود! در نظرسنجي يک‌سال قبل، چهل و شش درصد اميدوار بودند که وضعيت بهتر شود و فقط سي و سه درصد مي گفتند که وضع بدتر خواهد شد.
در نظرسنجي امسال فقط نه درصد معتقدند در نتيجه رياست جمهوري ترامپ، کشور آمريکا متحد تر شده است در حاليکه شصت و هفت درصد فکر مي کنند که آمريکا اکنون دچارشکاف و اختلاف بيشتري شده است. اين رقم بسيار بيشتر از رقم نظرسنجي سال قبل است که در آن مردم گفته بودند رياست جمهوري اوباما باعث بروز اختلاف بيشتر در آمريکا شده بود. در نظرسنجي سال گذشته چهل و چهار درصد آمريکايي ها معتقد بودند رياست جمهوري اوباما باعث اختلاف و شکاف بيشتر در آمريکا شده بود.
جمهوريخواهان هم معتقدند رياست جمهوري ترامپ باعث اختلاف بيشتر در آمريکا شده است. اين رقم چهل و يک درصد در مقابل هفده درصد است يعني چهل و يک درصد معتقدند رياست جمهوري ترامپ باعث بروز اختلاف بيشتر در آمريکا شده است در حاليکه هفده درصد چنين اعتقادي ندارند.

نظر شما