شناسهٔ خبر: 23048167 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

موشک‌های پرتاب شده از سوی یمنی‌ها به ریاض و ابوظبی ایرانی نیست

سیاست > مجلس - ایسنا نوشت: دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین‌الملل با بیان اینکه موشک‌های پرتاب شده از سوی یمنی‌ها به ریاض و ابوظبی ایرانی نیست، گفت: نمایش ساختگی امریکایی- سعودی در مصاحبه خانم نیکی هیلی یک افتضاح سیاسی است.

صاحب‌خبر -

حسین امیرعبداللهیان با اشاره ادعاهای نیکی هیلی علیه ایران گفت: موشک‌های پرتاب شده از سوی یمنی‌ها به ریاض و ابوظبی قطعا ایرانی نیست. زمانی از یک مقام سازمان ملل در مذاکره دیپلماتیک شنیدم که در سایه جنگ سعودی در یمن حتی برخی عشایر و قبایل در این کشور به موشک دست یافته‌اند و از دیرباز در یمن به ازای هر فرد چهار سلاح وجود داشته است.

وی با بیان اینکه نمایش ساختگی امریکایی- سعودی در مصاحبه خانم نیکی هیلی یک افتضاح سیاسی است، افزود: از ابتدای تجاوز غیر قانونی ریاض و ابوظبی به یمن و از زمان اوباما بارها مقامات ارشد امریکا آشکارا اعلام کرده‌اند که امریکا در جنگ یمن به عربستان سعودی کمک اطلاعاتی و تسلیحاتی می‌کند.

دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین‌الملل ادامه داد: متاسفانه کشتار عظیم مردم مظلوم یمن طی سه سال گذشته صرفا با سلاح‌های جدید امریکایی و غربی و با کمک گسترده‌ی رژیم نامشروع اسرائیل انجام شده است. یمن صرفا راه حل سیاسی دارد و این نمایش‌های نخ‌نمای امریکا و عربستان خریداری ندارد. امروز انصارالله و متحدین یمنی آن در بهترین شرایط دفاع مشروع و مقاومت در مقابل حملات نظامی متجاوزین هستند.

وی تاکید کرد: امارات، ریاض و امریکا با فرافکنی نمی‌توانند خود را با روش نظامی به مردم مقاوم یمن تحمیل کنند و شکست اقدامات نظامی در یمن قطعی است. جمهوری اسلامی ایران با صدای بلند اعلام می‌کند که یمن و بحرین صرفا راه حل سیاسی مبتنی بر عقلانیت دارد.

27214

نظر شما