شناسهٔ خبر: 23047084 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های پیام نور همدان:

خط فکری حوزه و دانشگاه باید یکی شود

حجت الاسلام محمدی گفت: برگزاری اجلاس های مشترک در محیط دانشگاه و حوزه سبب همدلی و الفت روز افزون در بین طلاب و دانشجو ها خواهد شد.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام رضا محمدی مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های پیام نور همدان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، با اشاره به اهمیت وحدت حوزه و دانشگاه ابراز داشت: وحدت حوزه و دانشگاه باید در راستای بومی سازی علوم باشد.

وی ادامه داد: از جمله ثمرات وحدت حوزه و دانشگاه بومی سازی علوم و است که در سایه وحدت این دو نهاد ارزشمند می توان علوم انسانی را متناسب با علوم اسلامی بومی کرد.

استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: برگزاری اجلاس های مشترک در محیط دانشگاه و حوزه سبب همدلی و الفت روز افزون در بین طلاب و دانشجو ها خواهد شد.

وی ادامه داد: این دو قشر علمی و مؤثر در جامعه با نگاه متفاوت خود و با هدف مشترک می توانند ثمره های علمی بسیار مطلوبی را در حوزه علوم انسانی وسایر علموم داشته باشند.

حجت الاسلام محمدی گفت: حوزه و دانشگاه باید سوء تفاهم های پیش آمده را با تعاملی سازنده و اتباطی مناسب بر طرف کنند تا در سایه وحدت به یک همگرایی پایدار برسند.

وی افزود: برخی درصدد ایجاد تفرقه در حوزه و دانشگاه هستند تا با این کار این دو نهاد علمی که از عوامل اصلی پیروزی انقلاب اسلامی بوده را از یکدیگر جدا کنند.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های پیام نور همدان مطرح کرد: کرسی های آزاد اندیشی اگر با شاخصه های اصلی خود و با شرکت نخبگان حوزه و دانشگاه تشکیل شود، می تواند در رسیدن به آرمان وحدت و تولید علم بسیار راه گشا باشد.

وی در پایان افزود: حوزه و دانشگاه دو عنصر سازنده و فعال که جزو عناصر جریان ساز جامعه هستند که می توانند با اتحاد و همدلی خود به عنوان افسران جنگ نرم پاسدار ارزش های اسلام و انقلاب باشند../۹۷۹/ت۳۰۳/ب۱

 

 

نظر شما