شناسهٔ خبر: 23047005 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عضو فراکسیون زنان مجلس مطرح کرد:

مجلس مصرانه پیگیر تصویب لایحه مقابله با خشونت علیه زنان است

تهران - ایرنا - عضو هیات رئیسه فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی از تلاش برای ممانعت از تکرار اسیدپاشی به عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل اصرار نمایندگان برای تصویب لایحه «مقابله با خشونت علیه زنان» یاد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز شنبه ایرنا، سیده فاطمه ذوالقدر با انتقاد از تاخیر در روند بررسی «لایحه مقابله با خشونت علیه زنان» گفت: از طریق معاونت امور زنان ریاست جمهوری پیگیر روند بررسی این لایحه هستیم و بر اساس آخرین اخبار این لایحه به دلیل برخی ایرادات آماده ارائه در صحن مجلس نیست.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: هم‌اکنون نمایندگان مجلس به‌دنبال بروز مشکلات عدیده‌ای که در پی حوادث اسیدپاشی در کشور رخ داده است، از سوی دیگر اعمال خشونت‌هایی که در قالب اقداماتی علیه زنان در فضای مجازی و یا حوزه‌های اقتصادی صورت گرفته، به طور جدی روند بررسی این لایحه را به عنوان یکی از اولویت‌های مهم جامعه پیگیری می‌کنند.
ذوالقدر با بیان اینکه قوانینی که پیش از این در حمایت از زنان به تصویب رسیده بود، اصلا بازدارنده نیست، تصریح کرد: رسیدگی به پرونده مجرمان حوادث اسیدپاشی یکی از مواردی بود که به دلیل خلاءقانونی به نتیجه مطلوب نرسید، کما اینکه این مجرمان بعد از طی مدت کوتاه محکومیت خود به جامعه بازگشته و این احتمال می‌رود که بار دیگر با تکرار این جرم تهدیدی علیه سایر زنان جامعه باشند و این در حالی است که قربانیان این حوادث تا پایان عمر از داشتن زندگی طبیعی بی‌بهره هستند.
این نماینده مردم در مجلس دهم، اظهارکرد: البته به نظر می‌رسد مهم‌ترین علت تاخیر در بررسی لایحه مقابله با خشونت علیه زنان این باشد که قرار است یک لایحه جامع و فاقد ایراد به صحن مجلس تقدیم شود، تا بدون هیچ مشکلی در صحن به تصویب برسد، کمااینکه لایحه هوای پاک نیز با همین دلیل با تاخیر به مجلس رسید.
به گزارش خانه ملت، عضو هیات رئیسه فراکسیون زنان مجلس با یادآوری دیدگاه روشنفکرانه‌ای که نسبت به احقاق حقوق زنان در این دوره از مجلس بر صحن حاکم است، تاکید کرد: نمایندگان این دوره از مجلس فارغ از هر گونه نگاه سنتی، به دنبال تامین امنیت بیشتر برای زنان در جامعه هستند، بنابراین می‌توان پیش‌بینی کرد که لایحه مقابله با خشونت علیه زنان بدون هیچ مشکلی در صحن علنی به تصویب برسد.
شبد**سیام*3061**1379
تنظیم: میترا بلندقامتی* انتشار: هادی افتخاری

انتهای پیام /*

نظر شما