شناسهٔ خبر: 23046868 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

فرمانده انتظامی استان زنجان:

رابطه معناداری بین کتابخوانی و کاهش آسیب‌های اجتماعی وجود دارد/ لزوم مراقبت والدین در استفاده کودکان از فضای مجازی

فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به لزوم توسعه فرهنگ کتابخوانی در جامعه گفت: رابطه معناداری بین کتابخوانی و کاهش آسیب‌های اجتماعی وجود دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; سردار علی آزادی امروز در آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری میان اداره کل کتابخانه‌های عمومی و نیروی انتظامی استان زنجان با اشاره به اهمیت و جایگاه علم ، دانایی و آگاهی در دین مبین اسلام، از کتابخانه های عمومی به عنوان مرکزی برای توسعه فرهنگی و ایجاد جامعه دانایی محور و ارتقای شناخت، آگاهی و بصیرت مردم یاد کرد.

وی به حدیثی از امام سجاد(ع) در زمینه ضرورت کسب علم و آگاهی اشاره و اظهار کرد: مطالعه و کتابخوانی سبب ایجاد شناخت و بصیرت شده که کتابخانه های عمومی در این راستا نقش مهم و تاثیر گذاری دارند.

فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: امروزه میان توجه به مقوله فرهنگ به خصوص کتاب و کتابخوانی و کاهش آسیبهای اجتماعی رابطه معناداری وجود دارد و در صورت توجه به مقوله فرهنگ و ارتقای فرهنگ کتابخوانی در بین مردم، آسیبهای اجتماعی نیز کاهش خواهد یافت.

وی به موضوع فضای مجازی اشاره کرد و خاطرنشان کرد: والدین در خصوص دسترسی و استفاده کودکان از فضای مجازی باید مراقبتهای لازم را به عمل آورند و  آنان را به موضوعات مفید و علمی و مطلوب راهنمایی کنند.

سردار آزادی با قدردانی از برنامه‌ها و فعالیتهای کتابخانه های عمومی برای اقشار مختلف مردم استان عنوان کرد: در کتابخانه های عمومی فعالیتهای خوبی برای گروههای مختلف سنی اجرا می شود که ارزنده و قابل تقدیر است.

در ادامه این مراسم تفاهم‌نامه همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان و نیروی انتظامی استان زنجان با هدف توسعه کمی و کیفی فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در سطح استان و استفاده از زمینه های مشترک و مستعد برای همکاری به امضاء رسید.

 تعهدات کتابخانه های عمومی در این تفاهمنامه شامل برگزاری مسابقات کتابخوانی مشترک،  در مناسبتهای ویژه، همکاری در راه اندازی کتابخانه مشارکتی و تامین کتب نرم افزار کتابداری و همچنین آموزش نیروی انسانی کتابخانه در نیروی انتظامی، تامین کتب ایستگاههای مطالعه مستقر در ستاد فرماندهی و کلانتریهای مستقر در شهر زنجان، برگزاری نشستهای کتاب خوان مشترک، تمهیدات لازم جهت عضویت کارکنان نیروی انتظامی و خانواده آنان در کتابخانه های عمومی به صورت نیم بهاء، همکاری در برگزاری برنامه های فرهنگی مشترک در مناسبت‌های مختلف است.

تعهدات نیروی انتظامی استان زنجان نیز در این تفاهمنامه شامل همکاری در راه اندازی کتابخانه عمومی مشارکتی در ستاد فرماندهی نیروی انتظامی استان، همکاری در برگزاری نشست‌های کتاب خوان و مسابقات کتابخوانی مشترک در مناسبتهای ویژه در طول سال و مشارکت در تامین جوایز برندگان مسابقات مشترک، تامین و ارسال کتب و نشریات مرتبط با امور حفاظتی و امنیتی کتابخانه‌های عمومی، همکاری در برگزاری برنامه های فرهنگی مشترک است.

انتهای پیام/

نظر شما