شناسهٔ خبر: 23046076 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

خبـــرنامه

صاحب‌خبر -

 ادعاي عجيب عابديني؛

گرشاسبي استقلالي است!

در ادامه افشاگري‎هاي مديران اسبق استقلال و پرسپوليس، امير عابديني از حضور يک استقلالي ريشه‎داردر ميان مديران فعلي پرسپوليس خبر داد. او درباره حميدرضا گرشاسبي سرپرست موقت باشگاه پرسپوليس گفت: «آقاي گرشاسبي مدير موقت است. جعفر کاشاني هم گفته بود گرشاسبي براي بلند مدت مدير پرسپوليس نخواهد بود. همه مي‎دانند که گرشاسبي ريشه شديد استقلالي دارد و عملا نمي‎تواند مدير موفقي باشد.» البته گرشاسبي در روزهاي اخير از يک موفقيت بزرگ در پرونده مهدي طارمي، ريزه اسپور و پرسپوليس خبر داده که اگر واقعيت داشته باشد، بايد يک نمره مثبت در کارنامه اين مدير ظاهرا استقلالي ثبت کرد.

جدايي سرتن چوک از پرسپوليس؛

برادر برانکو وارد مي شود

سرتن چوک، مربي کروات پرسپوليس که با جدايي آندره پاناديچ به عنوان دستيار برانکو ايوانکوويچ انتخاب شده بود پس از يک سال و نيم فعاليت، از اين تيم جدا شد تا فعاليتش را در فدراسيون فوتبال کرواسي پيگيري کند.

چوک با اعلام برانکو از جمع پرسپوليسي‌ها جدا شد و به کرواسي برگشت تا به‌‌عنوان استعدادياب به فدراسيون فوتبال اين کشور کمک کند.

زلاتکو ايوانکوويچ، برادر برانکو روز دوشنبه به تهران مي‌آيد تا به‌عنوان جانشين سرتن چوک، فعاليتش را در اين تيم آغاز کند.

او در فصل 85-1384 ليگ برتر هدايت تيم فوتبال برق شيراز را در ليگ برتر عهده‌دار بود.

محکوميت نفت؛

پيروزي 2.2 ميلياردي کريمي!

علي کريمي و دستيارانش که پس از جدايي از نفت تهران به‌خاطر مطالبات‌شان از اين تيم شکايت کرده بودند، راي خود را از کميته تعيين وضعيت بازيکنان فدراسيون فوتبال گرفتند. طبق اعلام روزبه وثوق احمدي رئيس کميته تعيين وضعيت بازيکنان، باشگاه نفت به‌جهت نقض قرارداد و فسخ غير موجه قرارداد علي کريمي به‌پرداخت مبلغ 22 ميليارد ريال به‌عنوان غرامت و همچنين مبلغ 440 ميليون ريال به‌‌عنوان هزينه رسيدگي محکوم شد.

باشگاه نفت در پرونده عليرضا امامي‌فر به پرداخت 2 ميليارد و 250 ميليون ريال به به‌عنوان غرامت و 45 ميليون ريال بابت هزينه رسيدگي محکوم شد.

پشت پرده حمايت از کرانچار؛

پاي قرارداد 700هزار يورويي در ميان است

سپاهان در نيم فصل اول نتايج دور از انتظاري گرفت که آخرين آن شکست سنگين 0-3 مقابل استقلال بود. با اين همه مديران اين باشگاه بارها و بارها در طول نيم فصل اول از زلاتکو کرانچار حمايت کرده اند. اينطور که به نظر مي رسد دليل اين موضوع فقط به اعتقاد اصفهاني ها به مربي کرواتشان نيست و پاي مسائل مالي هم در ميان است. گفته مي شود مبلغ قرارداد كرانچار بدون آپشن هاى در نظر گرفته شده حدود 700 هزار يورو است كه اين رقم او را از مربيان گران ليگ برتر كرده و يكى از دلايلى كه مديران سپاهان نتوانسته اند كرانچار را از كار بركنار كنند همين رقم سنگين قرارداد اوست.

ايران-يونان در دوحه؟

گمانه زني ها حکايت از مشخص شدن دومين حريف تدارکاتي تيم ملي در سال 97 دارد. بعد از آنکه ازبکستان به عنوان يکي از حريفان تدارکاتي تيم کي روش در راه جام جهاني انتخاب شد حالا شنيده مي شود که بازي با يونان قطعي شده و اگر اتفاق خاصي رخ ندهد شاگردان کارلوس کي روش در اولين فيفادي سال 2018 که اوايل فروردين ماه 97 خواهد بود در شهر دوحه به مصاف تيم ملي يونان و شاگردان ميشائيل اسکيبه آلماني خواهند رفت. يونان از جمله تيم هاي اروپايي بود که در پلي آف جام جهاني با شکست مقابل کرواسي از صعود به جمع 32 تيم نهايي بازماند.

راي گولچ، زنگ خطري براي کل فوتبال ايران

از فصل آينده ليگ برتر بازيکنان مي‌توانند در صورتي که پرداختي باشگاه يک ماه به تاخير بيفتد،‌ به صورت يکطرفه قراردادشان را فسخ کنند و جدا شوند.

موضوع حکم فيفا درباره آنتونيو گولچ مدافع سابق پرسپوليس که اين باشگاه را محکوم کرده، يک موضوع جالب را به فوتبال ايران يادآوري کرد. اين مدافع استراليايي مدت کوتاهي در ايران بود و بعد به بهانه مرخصي رفت و ديگر برنگشت. او از پرسپوليس شکايت هم کرد؛ اما کسي متوجه نشد چطور او توانسته باشگاه سرخ‌پوشان پايتخت را محکوم کند. مسئولان باشگاه پرسپوليس درباره گولچ مدعي هستند که او بدون اجازه باشگاه را ترک کرده؛ اما اين بازيکن با استناد به ماده 12 مکرر نقل و انتقالات فيفا از ايران رفت و توانست باشگاه را محکوم کند. بر اساس اين ماده اگر از تاريخ هر يک از اقساط قرارداد بازيکن، يک ماه تاخير در پرداخت به وجود بيايد، بازيکن مي‌تواند مراتب را کتبا اعلام و 10 روز بعد از آن قراردادش را يکطرفه فسخ و همه مبلغ قرارداد را مطالبه کند. گولچ هم مستند به همين ماده جدا شد و حالا در CAS سخت است که راي را نقض کرد.

جالب اينکه اين ماده از مقررات فيفا، اين فصل در مقررات نقل و انتقالات ايران هم وجود دارد، اما با توجه به وضعيت فوتبال ايران و اوضاع نابسامان مالي باشگاهها قرار شد اجراي اين ماده از ليگ بعدي باشد. براين اساس هر باشگاهي از فصل بعد در پرداخت هر قسطي از اقساط قرارداد بازيکنان تاخير يک ماهه داشته باشد برابر ماده 13 نقل و انتقالات ايران براي بازيکن حق فسخ يکطرفه ايجاد مي‌شود و حتي در صورت اثبات موضوع باشگاه با مجازات مضاعف هم مواجه خواهد شد.

اورسجي رييس فدراسيون کبدي شد

اورسجي با اخذ اکثريت آرا براي چهار سال به عنوان رييس فدراسيون کبدي انتخاب شد.

انتخاباتي فدراسيون کبدي ديروز به رياست محمدرضا داورزني، معاون ورزش حرفه‌اي و قهرماني وزارت ورزش و جوانان در محل آکادمي کميته ملي المپيک برگزار شد و عباس خواجه اورسجي با 33 راي از مجموع 41 آراي ماخوذه براي چهار سال به عنوان رييس فدراسيون کبدي انتخاب شد.

نظر شما