شناسهٔ خبر: 23045568 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه همدان: انتقال سفارت آمریکا به قدس با مخالفت جهانی روبرو شده است

همدان-ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر انتقال سفارت این کشور از تل آویو به شهر قدس با مخالفت بسیاری از کشورها و سازمان های جهانی و منطقه ای روبرو شده است.

صاحب‌خبر -

آیت الله غیاث الدین طه محمدی در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته همدان، افزود: اظهارات و اقدامات ترامپ در زمینه انتقال سفارت آمریکا به قدس و انتخاب این شهر به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، نابخردانه بود و از همین رو در رسیدن به اهدافش موفق نشده است.
وی تصریح کرد: آمریکا با این اقدام نادرست، باعث شد تمام کشورها در برابر آن موضع گیری کنند؛ چرا که قدس قبله گاه اول مسلمانان است و امت اسلام هرگز اجازه نخواهد داد نخستین قبله مسلمانان از جهان اسلام جدا شود.
امام جمعه همدان با انتقاد از ازدواج نکردن برخی جوانان، تاکید کرد: خانواده ها باید به ازدواج جوانان توجه و زمینه را برای ازدواج آسان این قشر فراهم کنند.
وی با اشاره به افزایش برخی جرایم اخلاقی در جامعه، اضافه کرد: این عوامل باعث دور شدن برکات از جامعه و موجب وقوع بلایا می شود.
آیت الله طه محمدی بر ضرورت شرکت کردن در نماز جمعه تاکید کرد و افزود: بنا به روایت نباید بیش از سه هفته بی‌دلیل در نماز جمعه شرکت نکرد.
به گزارش ایرنا، رئیس جمهوری آمریکا چندی پیش در سخنانی در کاخ سفید با بیان اینکه شهر قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت می شناسد، گفت: از وزارت امور خارجه می خواهم که برای انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس آماده شود.
قدس که مسجدالاقصی نخستین قبله مسلمانان را در خود جای داده، بخش جدایی ناپذیر فلسطین و یکی از مهمترین اماکن سه گانه مقدس اسلامی است و جایگاه و اهمیت ویژه ای نزد مسلمانان جهان دارد.
قدس شرقی از نظر قطعنامه های سازمان ملل اراضی اشغال شده محسوب می شود و اقدام آمریکا در به رسمیت شناختن این شهر به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، نقض آشکار قطعنامه های بین المللی است.
شورای امنیت سازمان ملل در دسامبر سال گذشته میلادی، قطعنامه ای تصویب و تاکید کرد که 'هیچ تغییری در مرزهای قبل از چهارم ژوئن 1967 از جمله در رابطه با بیت المقدس به رسمیت شناخته نخواهد شد، مگر اینکه طرف ها در مذاکرات بر سر آن به توافق برسند.'
7523/2090
خبرنگار: مرضیه بختیاری**انتشار دهنده: سعید زارع کندجانی

انتهای پیام /*

نظر شما