شناسهٔ خبر: 23045446 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شفا آنلاین | لینک خبر

نظارت جدی بر محصولات غذایی وارداتی

سازمان غذا و دارو در مقابله با قاچاق برنامه‌های بسیار خوبی را اجرا کرد

صاحب‌خبر -
شفاآنلاین>سلامت> مشاور اداره کل فرآورده‌های غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: نظارت‌های جدی بر محصولات غذایی وارداتی صورت می‌گیرد و در این موضوع سازمان غذا و دارو به صورت ویژه برنامه دارد.

به گزارش شفاآنلاین، مهندس سعید رضایی به موضوع قاچاق اشاره کرد و گفت: برای مقابله با پدیده شوم قاچاق همه دستگاه‌ها باید با یکدیگر همکاری داشته باشند. سازمان غذا و دارو در مقابله با قاچاق برنامه‌های بسیار خوبی را اجرا کرد که نمونه آن برچسب اصالت کالا بوده است که نیاز به اطلاع رسانی و آگاهی وجود دارد. کارشناسان ما در صورت مشاهده محصولات غذایی قاچاق، با آن برخورد جدی می‌کنند.

وی همچنین گفت: سیستم(System) رهگیری و ردیابی یکی از سیستم‌هایی است که باید در جامعه نهادینه شود و این نیاز به آگاهی بخشی دارد. سایت TTAC و چند روش دیگر برای شناسایی کالاهای اصیل از تقلبی و قاچاق است. برچسب اصالت سازمان غذا و دارو به هیچ عنوان قابل تقلب نیست و مورد اعتماد سازمان های بین المللی است. کالایی که وارد کشور می‌شود اگر برچسب اصالت نداشته باشد کالای تقلبی محسوب می‌شود.

مشاور ارتقا سلامت اداره کل فرآورده های غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: وزارت بهداشت(Health) و سایر ارگان‌ها در مورد واردات کالاها کنترل‌های لازم را دارد و بر اساس نیاز جامعه و مردم اجازه واردات به برخی کالاها داده می‌شود.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، رضایی در ادامه درباره سوالی در زمینه محصولات تراریخته بیان داشت: تراریخته به عنوان نگرانی محسوب می‌شود و نه خطر. محصولاتی که تراریخته در آن ها استفاده شود باید بر روی بسته‌بندی آن محصول درج شود.

وی گفت: پایش و پالایش محصولات غذایی یکی از برنامه‌هایی است که توسط سازمان غذا و دارو در حال اجرا است.

رضایی در پایان خاطر نشان کرد: محصولاتی که وارد کشور می‌شوند از نظر حلیت توسط مرکز ملی تحقیقات حلال جمهوری اسلامی ایران در آزمایشگاه‌های مجهز و پیشرفته بررسی و آزمایش می‌شوند و بعد از تایید مرکز ملی تحقیقات حلال می‌توانند به عنوان محصولات غذایی حلال وارد کشور شوند.

نظر شما