شناسهٔ خبر: 23045075 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار مرکزی دستور تشکیل کمیته ویژه رونق فرودگاه اراک را صادر کرد

اراک - ایرنا - استاندار مرکزی، دستور تشکیل کمیته ویژه رونق و حل مشکلات فرودگاه اراک را صادر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سید علی آقا زاده عصر شنبه در جریان بازدید از فرودگاه اراک افزود: این کمیته باید با مسئولیت معاونت هماهنگی امور عمرانی تشکیل و نشست های آن هر 10 روز یکبار در محل فرودگاه اراک برگزار شود.
وی بیان کرد: انتظار است در نشست های این کمیته از نظرات کارشناسان و متخصصان صنایع پروازی و افراد مجرب نیز بهره گیری شود.
استاندار مرکزی ادامه داد: بخشی از ساخت و سازهای شهری و فعالیت های شهرداری اراک از جمله مجتمع های تفریحی و تجاری باید به سمت مسیر فرودگاه این شهر کشیده شود و روشنایی مسیر نیز تامین شود.
آقا زاده بیان کرد: رونق فرودگاه اراک نقش موثری در توسعه استان مرکزی دارد و حمایت های لازم برای این مهم انجام خواهد شد.
آقازاده اظهار کرد: باید تدابیری اندیشیده شود که رفت و آمد در فرودگاه اراک برقرار باشد.
وی تاکید کرد: باید برای سال آینده اعتبار قابل توجهی در بحث تعریض و 2 بانده کردن جاده فرودگاه و روشنایی مسیر اختصاص یابد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت: فرودگاه اراک از نظر زیرساختی مشکل خاصی ندارد و تمام پروازهایی که از این مسیر برقرار شده بدون هیچ مشکلی به مقصد رسیده است.
مهدی زندیه وکیلی افزود: فرودگاه اراک تنها در ایام از فصول سرد سال دارای مه صبحگاهی است که این مشکل را نیز می توان با تغییر زمان پروازها برطرف کرد.
وی بیان کرد: اقداماتی که برای روشنایی فرودگاه اراک صورت گرفته امکان پرواز در شب را نیز فراهم کرده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی ادامه داد: پویایی بیشتر فرودگاه اراک در گرو همکاری و حمایت همه دستگاه های و نهادهای این استان است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه استانداری مرکزی هم در این نشست گفت: طرح مطالعاتی جاده فرودگاه در دست اجرا است و در این راستا 500 میلیون ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.
رقیه یادگاری افزود: روشنایی جاده فرودگاه دارای مشکلاتی است و طول مسیر نیز نقاطی حادثه خیز دارد که در مطالعه پیش رو این موارد شناسایی می شود.
وی بیان کرد: فرودگاه اراک از طرح های ملی محسوب می شود و تاکنون حدود 90 میلیارد ریال در بخش های مختلف این فرودگاه از محل اعتبارات استانی هزینه شده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی ادامه داد: به دلیل اینکه فرودگاه اراک به اندازه لازم فعال نیست از اعتبارات تعمیر و تجهیز نیز بهره کافی را نمی برد.
در این نشست در خصوص مسائل و مشکلات مختلف فرودگاه اراک بحث و تبادل نظر شد.
فرودگاه اراک در سال 78 به بهره برداری رسیده است و نخستین خطوط پروازی مسافری آن از سال 84 با همکاری شرکت های هواپیمایی کشور دایر شد اما به دلیل نواقص فنی در تاسیسات به دفعات پروازهای مقطعی در آن صورت گرفته است.
در دولت تدبیر و امید تطویل باند این فرودگاه از سه هزارمتر به سه هزار و 700 متر، اجرای استریپ های 2 طرف باند فرودگاه، هرکدام به عرض 75 متر و طول سه هزار و 700 متر و اجرای حدود هفت هزار و 600 متر لایتینگ باند با صرف اعتباری بالغ بر 200 میلیارد ریال صورت گرفته که موجب شد این فرودگاه آمادگی لازم را برای پروازهای داخلی و خارجی را داشته باشد.
3005/3075/خبرنگار: معصومه صفری *** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده

انتهای پیام /*

نظر شما