شناسهٔ خبر: 23045016 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

رئیس مرکز بهاشت شهرضا خبرداد؛

برگزاری کارگاه آموزش مبارزه با ایدز برای مددجویان کمپ ترک اعتیاد شهرضا/ تکمیل ساحتمان پایگاه اورژانس روستای هونجان

رئیس مرکز بهاشت شهرضا گفت: جلسه آموزشی مبارزه با ایدز برای مددجویان کمپ ترک اعتیاد عطش برای رهایی برگزار و راه های پیشگیری از ایدز و مشاوره به مددجویان انجام شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازشهرضانیوز؛سید حجت اللله موسوی ظهر امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات انجام شده توسط شبکه بهداشت در سطح شهرستان، اظهار کرد: هفته گذشته کمیته سلامت مدارس با حضور رئیس مرکز بهداشت، کارشناس سلامت و پیشگیری آموزش و پرورش و مسئولان واحد های بهداشتی شهرستان برگزارشد.

رئیس مرکز بهاشت شهرضا تصریح کرد: در این جلسه فرایند حضور مراقبان سلامت در مدارس بررسی شد و برنامه های اجرایی سلامت در مدارس مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

برگزاری جلسه آموزشی مبارزه با ایدز برای مددجویان کمپ ترک اعتیاد

وی با اشاره به برگزاری جلسه آموزشی پیرامون بیماری ایدز در سطح شهرستان، تصریح کرد: از جمله جلسات برگزارشده، جلسه آموزشی مبارزه با ایدز برای مددجویان کمپ ترک اعتیاد عطش برای رهایی برگزار و راه های پیشگیری از ایدز و مشاوره به مددجویان انجام شد.

موسوی از دیگر برنامه های برگزارشده را جلسه آموزشی سرطان های شایع بانوان برای معاونان پرورشی مدارس دخترانه شهرستان دانست و خاطرنشان کرد: در این جلسه مطالبی پیرامون این نوع سرطان ها برای معاونان پرورشی مدارس بیان و به سوالات پیرامون این سرطان ها پاسخ داده شد.

رئیس مرکز بهاشت شهرضا ادامه داد: کارگاهی نیز با حضور معاونان پرورشی مدارس پسرانه شهرضا در رابطه با سرطان های شایع مردان برگزار شد و انواع راه های پیشگیری از این سرطان ها بیان شد.

وی خبر از برگزاری کمیته داخلی جامعه ایمن با حضور اعضای این کمیته داد و گفت: در این جلسه مصوبات آخرین جلسه کمیته عالی جامعه ایمن بررسی، گزارش عملکرد شهرداری و اداره بهزیستی ارائه و مشکلات نقاط حادثه خیز جهت پیگیری توسط ارگان های ذی ربط بیان شد.

موسوی خاطرنشان کرد: همچنین جلسه آموزشی پیرامون بیماری ایدز برای بیش از 60 نفر از دانشجویان دانشکده خوارزمی شهرضا در محل خوابگاه دانشجویان این دانشگاه برگزار شد که دانشجویان در این جلسه پیرامون اپیدمیولوژی، اتیولوژی، راه های انتقال، پیشگیری، ِ وضعیت ایدز در جهان، ایران و اصفهان مطالبی آموختند.

رئیس مرکز بهاشت شهرضا ادامه داد: 24 نفراز دانشجویان داوطلب در این جلسه رپید تست انجام دادند.

وی ادامه داد: رابطان سلامت مرکز قائمیه شهرضا نیز به مناسبت روز داوطلبین سلامت با هماهنگی مراقبان مرکز سلامت قائمیه از محل مرکز قائمیه تا امامزاده شاهرضا پیاده روی کردند.

تکمیل ساحتمان پایگاه اورژانس 115شماره هفت روستای هونجان

موسوی با اشاره به تکمیل و آماده سازی ساختمان پایگاه اورژانس 115شماره هفت روستای هونجان، خاطرنشان کرد: این مرکز با همت مدیر شبکه بهدشت شهرضا و همکاری اعضای شورا و دهیار روستا انجام شد.

رئیس مرکز بهاشت شهرضا سالمندان را یکی از گروه های هدف مهم در شبکه بهداشت دانست و اظهار کرد: جلسه آموزشی دیابت و تغذیه در سالمندی برای اعضای کانون بازنشستگان کشوری با حضور کارشناس مبارزه با بیماری ها و کارشناس تغذیه شبکه بهداشت شهرضا برگزارشد.

وی ادامه داد: همچنین برای اولیای دانش آموزان مدرسه چمران شهرضا، کارگاه مدیریت کنترل خشم و مهارت نه گفتن به همت کارشناسان گروه سلامت روان شهرضا برگزارشد.

موسوی ر رابطه با جزئیات جلسه کارگروه تخصصی مدیریت پسماند شهرستان، خاطرنشان کرد: اعضای این جلسه در خصوص وضعیت جمع آوری، حمل، دفع پسماندها و بی خطر سازی زباله های پزشکی و صنعتی بحث و تبادل نظر کرده و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

رئیس مرکز بهاشت شهرضا در رابطه با آموزش والدین دررابطه با مبارزه با مواد مخدر، خاظرنشان کرد: در همین رابطه جلسه آموزشی پیرامون اعتیاد و شناخت مواد برای اولیای دانش آموزان مدرسه شریعتی ترک آباد با حضور کارشناسان سلامت روان مرکز سلامت شهرک طالقانی برگزارشد.

بازدید نائب رئیس مجلس از بیمارستان امیرالمومنین(ع) شهرضا

وی از جمله دیگر اقدامات انجام شده در هفته گذشته را حضور نائب رئیس مجلس در شهرستان دانست و گفت: نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی و هیئت همراه و مسئولان شهرستان از بیمارستان حضرت امیر المومنین(ع) شهرضا و اقدامات انجام شده در زمینه توسعه این بیمارستان بازدید کردند.

وی ادامه داد: این هیئت همچنین از مرکز ارائه خدمات جامع سلامت قائمیه شهرضا بازدید کرد که رئیس شبکه بهداشت شهرضا در این بازدید فعالیت ها و دستاوردهای طرح ایراپن در شهرضا را تشریح کرد.

انتهای پیام/

نظر شما