شناسهٔ خبر: 23045012 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تدارک کانکس برای مواقع بحران در کرمان + مصاحبه

رییس بنیاد مسکن کشوردر نشست هماهنگی بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمان: 4 هزار کانکس برای مواقع بحران درمناطق لرزه خیرکرمان تدارک و دپو می شود .

صاحب‌خبر -

به گزارش خبر گزاری صدا و سیما درنشست هماهنگی بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمان که امروز با حضور رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور در کرمان برگزار شد ، استاندارکرمان گفت : برای مدیریت مواقع بحران دراستان کرمان ، ساخت 2 هزار کانکس تامین اعتبار کرده و در دستور کار قرار دادیم که ساخت بخشی از آنها توسط سپاه آغاز شده است .
رزم حسینی با اعلام اینکه ساخت2 هزار کانکس را هم بنیاد مسکن تقبل کرده است ، از استقرار این کانکسها در شهرهای زلزله خیز خبر داد تا در صورت نیاز در مواقع بحران در اختیار مردم قرار گیرد .
وی افزود : توزیع این کانکسها بر عهده واحدهای سپاه این مناطق است.
استاندار کرمان بااشاره به اینکه به علت مقاوم سازی خانه ها در منطقه هجدک ، خسارت جانی نداشتیم تاکی کرد : منازل فرسوده غیر مسکونی مناطق زلزله خیز هم باید به طور کامل تخریب و برچیده شوند.
رزم حسینی بر جمع آوری خانه های قدیمی که به جای آنها خانه های جدید ساخته شده تاکید کرد و گفت: باید از استفاده از این دست خانه ها جلوگیری شود و با جمع آوری آنها مانع از استفاده مجدد از آنها شویم.
وی
استاندار کرمان همچنین با اشاره به تماس با وزیر ارتباطات برای حل مشکلات مخابراتی استان گفت : وزیر محترم ارتباطات از تشکیل کارگروه ویژه برای حل مشکلات مخابراتی دروزارتخانه با اولویت استان کرمان خبر دادند.
دراین نشست رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور از ایجاد خط اعتباری برای بهسازی واحدهای مسکونی خبر داد و گفت : این موضوع به استان کرمان ابلاغ شده است.
علیرضا تابش با اعلام تصویب اعطای تسهیلات به 3 هزار واحد در استان کرمان گفت: برخی خانه های روستایی تخریب شده که بازدید کردیم مسکونی نبودند و اگر استان کرمان بتواند اعتبار بازسازی این واحدها را به سوی بازسازی منازل نا مقاوم دیگر مناطق سوق دهد این تعداد را تا 5 هزار واحد افزایش می دهیم.
وی همچنین با اشاره پیشگیری از خسارات حوادث ؛ از واگذاری اعتبار برای پرداخت تسهیلات بلاعوض تعمیراتی به برخی واحدها خبر داد.
زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی از با طرح مشکلات استان کرمان با هماهنگی نوبخت معاون رئیس جمهور ، فردا در هیات دولت خبر داد.
پورابراهیمی دیگر نماینده مردم کرمان و راور در مجلس هم از تهیه پیش نویس طرحی برای استفاده از اعتبارات صندوق توسعه ملی برای استانهای زلزله خیز کشور خبر داد و گفت: اگر این طرح به تصویب برسد ترکیب آن با منابع بانکی می تواند به پیشامدهای خوبی منجر شود.
وی همچنین از کمک جمعی از خیرین برای ساخت کانکس ، ویژه فضاهای عمومی برای مناطق زلزله زده استان کرمان خبر داد .
در نشست هماهنگی بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمان ، سرپرست معاونت عمرانی استانداری هم اعلام کرد : 31 هزار و 760 واحد مسکونی در استان کرمان ، شامل 16 هزار و 720 واحد شهری و بیش از 15 هزار خانه روستایی نیازمند بازسازی است.
وی از وقوع هزار و 99 زمین لرزه از ده آذرجاری تاکنون در کرمان خبر داد و گفت: بیش از 40 مورد از این زمین لرزه ها بالای 4 ریشتر بوده است.
در این نشست فرمانداران مناطق زلزله زده و برخی حاضران هم به بیان مشکلات مناطق زلزله زده و لزوم بهسازی و مقاوم سازی خانه ها پرداختند.
همچنین با حضور رییس بنیاد مسکن کشور مجتمع مسکونی 60 واحدی یاس صبح امروز در محمدآباد کرمان به بهره برداری رسید .
به گفته مدیرکل بنیاد مسکن استان این واحدها برای اقشار فاقد مسکن و با اعطای 72 میلیون تومان تسهیلات ساخته شده است .
سلطانی نژاد افزود: این مجتمع در زمینی به مساحت 3 هزار متر مربع ساخته شده و بیشتر واحدها دو خوابه و 103 متری هستند و واحدهای تک خوابه 73 متری هم در این مجتمع وجود دارد .
به گفته وی : تمام مقررات ملی ساختمان در ساخت این مجتمع مسکونی رعایت شده است .

تدارک کانکس برای مواقع بحران در کرمان + مصاحبه تدارک کانکس برای مواقع بحران در کرمان + مصاحبه تدارک کانکس برای مواقع بحران در کرمان + مصاحبه تدارک کانکس برای مواقع بحران در کرمان + مصاحبه تدارک کانکس برای مواقع بحران در کرمان + مصاحبه

mp4
<div id="video-display-embed-code_1695933" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/1948673/1695933?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما