شناسهٔ خبر: 23043621 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

رئیس سابق دانشگاه پیام‌نور:

کمک 15 میلیارد تومانی خیرین به دانشگاه پیام‌نور

دکتری علی‌اصغر رستمی ابوسعیدی گفت: ماموریت و رسالت دانشگاه پیام‌نور به عنوان دانشگاه باز در قالب آموزش نیمه‌حضوری و ترکیبی بوده و اگر بخواهیم این دانشگاه را با دیگر دانشگاه‌های باز دنیا که ماموریتی شبیه به دانشگاه پیام‌نور دارند، مقایسه کنیم، در تمامی این دانشگاه‌ها، اکثر رشته‌ها مانند رشته‌های علوم‌پایه و مهندسی حتی در مقاطع تحصیلات تکمیلی نیز دایر هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی دانشگاه پیام‌نور، رئیس سابق دانشگاه پیام‌نور افزود: نگاه مسئولان به دانشگاه پیام نور باید متفاوت باشد چرا که این دانشگاه به دلیل گستردگی در داخل و خارج از کشور دارای پتانسیل‌ها و ظرفیت‌هایی است که دیگر دانشگاه‌های برتر کشور از آن بی‌بهره‌اند. در راستای اجرای طرح آمایش وزارت علوم، تعداد مراکز و واحدهای دانشگاه از 510 به 464 مرکز و واحد تجمیع شده و در حال حاضر این دانشگاه دارای 16 دفتر نمایندگی در خارج از کشور است.

رستمی ابوسعیدی با تاکید بر حفظ کیفیت در این دانشگاه گفت: دانشگاه پیام نور بعد از چند دانشگاه برتر کشور، به دلیل بالا بودن تعداد مقالات علمی پژوهشی و پذیرش دانشجویان در مقاطع بالاتر دیگر دانشگاه‌ها، کیفی‌ترین دانشگاه به شمار می‌رود و با توجه به اینکه این دانشگاه، کتاب محور و محتوا محور است و کلیه آزمون‌ها در آن به صورت متمرکز برگزار می‌شود، به هیچ عنوان کیفیت را فدای کمیت نکرده است.

وی با اشاره به مشکل کمبود دانشجو در آموزش عالی گفت: تعداد دانشجویان دانشگاه پیام نور نیز همانند سایر دانشگاه‌ها از یک میلیون و 120 هزار دانشجو به حدود 550 هزار دانشجو کاهش یافته اما امسال نسبت به سال گذشته تعداد دانشجویانی که در این دانشگاه پذیرش شدند، 2/10 درصد افزایش یافته است.

رستمی ابوسعیدی با عنوان اینکه تنها در استان سیستان و بلوچستان نسبت به سال گذشته حدود 28 درصد رشد جمعیت دانشجویی داشته‌ایم، گفت: این مهم به یاری کارکنان دانشگاه پیام نور، حفظ کیفیت و تبلیغات گسترده صورت گرفته است.

رئیس سابق دانشگاه پیام‌نور با اشاره به دیگر موفقیت‌های دانشگاه پیام‌نور گفت: افزایش و تصویب بند "و" و تامین بودجه مورد‌نیاز دانشگاه‌، تکمیل بیش از 230 پروژه نیمه‌تمام، از محل صرفه‌جویی بیش از 180 میلیارد تومان و اخذ وام 4 درصد، تصویب دانشگاه پیام‌نور به عنوان هاب بین‌المللی در برنامه ششم، اخذ کرسی یونسکو در زمینه محیط زیست، ساماندهی به تبدیل وضع اعضای هیات علمی و نیروهای پیمانی مشروط، راه‌اندازی مرکز آموزش زبان فارسی از مهم‌ترین اقداماتی است که دانشگاه انجام داده است.

وی به تولید 4500 عنوان محتوای الکترونیکی نیز اشاره کرد و گفت: در پی مجوز وزارت علوم مبنی بر راه‌اندازی رشته‌های الکترونیکی تمام رشته‌هایی که در این دانشگاه موجود است، دانشگاه پیام نور، زیرساخت‌های لازم را برای جذب دانشجوی خارجی به شکل مطلوبی فراهم کرده است.

رستمی ابوسعیدی همچنین گفت: دانشگاه پیام‌نور در جذب کمک‌های مردمی و همچنین خیرین اقدامات ارزشمندی انجام داده و تاکنون 15 میلیارد تومان توسط خیرین به دانشگاه اهدا شده است.

نظر شما