شناسهٔ خبر: 23043546 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هرمزگان:

شهدا فرهنگ تبعیت از عالمان دینی را فرا گرفته بودند

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و السملمین علی اکبر میرزایی شامگاه پنجشنبه در یادواره شهیدان ابراهیم تنیده و آذر همایونی فر در روستای سرخنگی شمیل بندرعباس افزود: شهدا وقتی امام راحل فرمان دفاع را اعلام کرد برای جنگیدن با دشمن که به سرزمین مان حمله کرده بود درنگ نکرده و جانانه تا پای شهادت ایستادند.
وی ادامه داد: در وصیت نامه های شهدا تبعیت از ولایت فقیه و امام حاضر در زمان جنگ، حضرت امام خمینی (ره) و اکنون حضرت آیت الله خامنه ای آمده و تاکید دارند اگر می خواهید این کشور از شر دشمنان مصون بماند تنها راه گوش به فرمان فرمانده کل قوا بودن است.
وی تصریح کرد: با توجه به این که دین و قرآن به کنترل نفس سفارش کرده، شهدا هم چنین پا روی تمایلات نفسانی خود هم گذاشتند و خود را از زرق و برق دنیا و حیات دنیوی با کنترل نفس دور کردند.
وی یاد آور شد: توجه به آموزه های دینی و مسائل اعتقادی و آن چه دین اسلام گفته بود هم در نظر شهدا بود که ما امروز باید با برگزاری یادواره ها، فرهنگ ایثار و شهادت را زنده نگه داریم.

**شهدا طومار داعش را در هم پیچیدند
فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان گفت: جوانان کشورمان بعد از هشت سال دفاع مقدس باز هم در میدان های دور دست ترحاضر شدند و طومار داعش که با حمایت همه جانبه استکبار جهانی و مرتجعین منطقه ایجاد شده بود را با خون خود در هم پیچیدند.
سردار رضا ترابی افزود: 220 هزار شهید از جمله شهید ابراهیم تنیده عضو گردان تخریب لشکر ثارالله درطول هشت سال دفاع مقدس از دست دادیم که هر یک ازاین افراد انسان های وارسته بوده و اگر امروز زنده بودند افراد موثر برای این کشور می شدند اما دنیای کفر واستکبار این فرصت را نداد.
وی ادامه داد: با تدبیر مقام معظم رهبری و همت مردم، امروز پرونده داعش و گروه های سلفی و تکفیری که مورد حمایت آمریکا، رژیم صهیونیستی و آل سعود بود بسته شده و انتقام خون شهدایی از جمله آذر همایونی فر که درسامرای عراق بدست این گروه به شهادت رسید گرفته شد و شر آن ها توسط مدافعان حرم از سر بسیاری از مردم منطقه کوتاه شد.
فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان اظهر داشت: امروز ملت ایران افتخار به جوانان دلیر خود می کند که دشمن در هرکجا باشد اجازه تعرض و تعدی به این کشور را نمی دهند و ما هم وظیفه داریم قدر شهدا و خانواده های آنان را بدانیم زیرا هرچه داریم و در امنیت وآسایش هستیم به برکت وجود این عزیزان است.

** برگزاری یادواره های شهدا عامل زنده نگه داشتن یاد شهدا
رئیس مجمع نماینده هرمزگان در مجلس شورای اسلامی گفت: برگزاری یادواره های شهدا عامل زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا بوده و فراموش نکنیم که نام و نشان شهدا از ما جدا شدنی نیستند چرا که سعادت ما در حفظ این راه است.
حسین هاشمی تختی افزود: داعش و تکفیری ها در طول 6 سال جنگ نا برابر با حمایت دشمنان دین اسلام درکشورهای عراق و سوریه به راه انداختند و شمار زیادی از مردم بی گناه را با روش های مختلف به خاک و خون کشیدند که نشان دهند اسلام دین خشونت است اما نتوانستند و امروز دودمان این ها گم شد.
وی ادامه داد: تا دیروزجنگ در برابر دشمن بود و همه برای دفع آن تلاش کردیم اما امروز دشمن از خاکریز دیگری به نام جبهه فرهنگی و دینی حمله کرده که باید هوشیار باشیم و اجازه ندهیم این سنگر دچار مشکل شود.

** دهستان شمیل به بخش ارتقا پیدا می کند
نماینده مردم بندرعباس ، قشم ، حاجی آباد ، ابوموسی و بندرخمیر در مجلس شورای اسلامی که در جمع مردم روستاهای تابعه شمیل سخن می گفت،خبر داد: دهستان شمیل که از مدت ها در انتظار ارتقا به بخش بود با پیگیری فراوان مردم، مسئولان و نمایندگان مجلس به بخش تبدیل می شود.
هاشمی تختی افزود: طرح این ارتقا 20 روز پیش درحضور استاندار جدید هرمزگان مورد بررسی نهایی قرار گرفت و این خواست مردم که در انتظار آن بودند محقق می شود و بطور حتم با تبدیل آن به بخش بودجه و اعتبارات بیشتری برای عمران و آبادانی دریافت می کند.
وی اضافه کرد: هم اکنون مردم روستاهای تابعه دهستان شمیل با مشکلاتی ازجمله نبود راه آسفالت مناسب ، مدرسه های تخریبی و با قدمت بالا ، کمبود آب شرب ، برداشت و چاه های عمیق برای تامین آب شرب بندرعباس، بیکاری و مشکلات کشاورزی مواجه هستند که انتظار می رود دولتمردان به آن توجه بیشتری کنند.

** مجلس برای تصویب گران کردن سوخت آمادگی ندارد
رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: از یک سو محدودیت منابع مالی درکشور داریم ، بودجه عمرانی کم شده ، از سوی دیگر وابستگی به نفت در بودجه 97 کم شده و از سوی دیگر پیشنهاد افزایش سوخت هم داده شده که مجلس این آمادگی را ندارد.
هاشمی تختی تصریح کرد: اگرعمران و آبادانی داشته باشیم باید قیمت حامل های سوخت را بالا ببریم و اگر هم قیمت بنزین به 1500تومان برسد تورم و گرانی می آورد و به ضرر مردم است و فشار به اقشار آسیب پذیر می آورد لذا مجبوریم با قناعت بسازیم که به مردم فشار نیاید.

** هرمزگان در تامین درآمد در ردیف پنجم ولی در اختصاص بودجه در ردیف های آخر
نماینده مردم بندرعباس ، قشم، حاجی آباد ، ابوموسی و بندرخمیر در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: هرمزگان درتامین بودجه کشور در ردیف پنجم قرار دارد ولی دراختصاص بودجه در پایین جدول قرار دارد لذا انتظار داریم به این بخش توجه بیشتری شود که از کمیسیون عمران مجلس در هفته آینده برای همین منظوربه هرمزگان دعوت شده است.
این مراسم که جمعی از مسئولان استان هرمزگان و شهرستان بندرعباس و اقشار مختلف مردم حضور داشتند با اجرای سرود نونهالان و نوجوان روستای شمیل ، خاطره گویی از شهدا و تجلیل دو خانواده شهید ابراهیم تنیده و آذرهمایونی به پایان رسید.
6048/7408
خبرنگار: خلیل تنیده * انتشار: محمد جهانگیریان

انتهای پیام /*

نظر شما