شناسهٔ خبر: 23042688 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار قزوین:

زنان باید در امور سیاسی، اجتماعی مشارکت بیشتری داشته باشند

قزوین- استاندار قزوین گفت: با توجه به ظرفیتی که در جامعه زنان وجود دارد این گروه باید در امور سیاسی، اجتماعی و انتخاب مدیران ارشد کشور نقش بیشتری ایفا کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالمحمد زاهدی در مراسم معارفه رئیس جدید سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در دولت های یازدهم و دوازدهم بر اعتماد به زنان در اداره امور کشور تاکید ویژه شده و بانوان باید در امور سیاسی، اجتماعی و انتخاب مسئولان ارشد مشارکت بیشتری داشته باشند.

وی از اقدام وزیر جهاد کشاورزی در انتخاب یک زن برای ریاست سازمان جهاد کشاورزی تشکر کرد و افزود: این انتخاب براساس شایستگی های ایشان بوده است.

در این مراسم سیده حمیده زرآبادی نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی هم گفت: شایسته سالاری و شایسته گزینی باید ملاک انتخاب مدیران قرار گیرد.

زرآبادی افزود: از رئیس جدید سازمان جهاد کشاورزی انتظار داریم با بهره گیری از خلاقیت و نوآوری به تحول کشاورزی استان کمک کنند.

وی تصریح کرد: در فرآیند انتخاب این زن به عنوان مدیر استانی زمزمه هایی شنیده می شد مبنی بر این که ریسک واگذاری این مسئولیت با کیست؟ که باید پاسخ داد این نگاه باید به ملاک شایسته سالاری تبدیل شود، چرا که در انتخاب مدیران مرد هم باید همین دغدغه شایسته گزینی را داشته باشیم.

در ادامه بهمن طاهرخانی نماینده تاکستان در مجلس شورای اسلامی هم اظهارداشت: تاکید ویژه قانون اساسی به جایگاه زنان در جامعه است.

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین گفت: انتخاب یک نفر از جامعه زنان برای پست ریاست سازمان اقدامی نو و بی سابقه است.

وی بیان کرد: در قانون اساسی به جایگاه زنان در جامعه تاکید ویژه شده و واگذاری این مسئولیت در استان قزوین را به یک زن به فال نیک گرفته و از آن استقبال می کنیم.

در این مراسم ضمن تقدیر از خدمات علی اکبر متقی فرد رئیس سابق، فاطمه خمسه به عنوان رئیس جدید سازمان جهاد کشاورزی قزوین معرفی شد.

نظر شما