شناسهٔ خبر: 23042451 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

کارشناس خاورمیانه:

انتقال پایتخت اسرائیل به قدس جنگ روانی دشمن است/ اقدام اخیر ترامپ رابطه مستقیمی با شکست های منطقه ای آمریکا دارد

کارشناس خاورمیانه با اشاره به اینکه انتقال پایتخت اسرائیل به قدس شریف یک جنگ روانی است تا قدس و مسئله مقاومت به فراموشی سپرده شود

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی یارمحمدی امروز در گفت و گو با خبرنگار عصر زنجان، به انتقال پایتخت رژیم غاصب اسرائیل به قدس شریف توسط ترامپ اشاره کرده و اظهار داشت: رئیس جمهور آمریکا با توجه به شکست هایی که در منطقه داشته است علی الخصوص شکست گروه تروریستی و تکفیری داعش توسط مقاومت یکی ازعلت های مهم این اقدام ترامپ است.

وی با بیان اینکه ترامپ با این اقدام خود سعی می کند گروههای مقاومت را تضعیف کند، ابراز کرد:قدس به عنوان آمال و آرزوی و نقطه نهایی نیروهای مقاومت است که رئیس جمهور آمریکا برای مقابله با جبهه مقاومت این کار را انجام داده است.

کارشناس خاورمیانه با بیان اینکه عربستان در این جریان نقش متفاوتی را ایفا می کند، عنوان داشت: عدم همراهی با کشورهای اسلامی و همدست شدن با رژیم غاصب اسرائیل که نسبت زمانهای گذشته مانند سال  1967 بی سابقه است.

یارمحمدی با اشاره به اینکه از اوایل دهه 90 عربستان وارد مراوده با رژیم غاصب اسرائیل شده است، افزود: احتمال دارد عربستان سعودی بخواهد درآینده نزدیک برخی از کشورهای اسلامی را با این مسئله همراه کند.

وی با بیان اینکه کشورهای اسلامی می توانند از این جریان خیز بزرگی نسبت به اقدامات رژیم صهیونیستی بردارند، ادامه داد: انتقال پایتخت اسرائیل به قدس شریف اتحاد کشورهای اسلامی را به وجود آورد و نقطه عطفی برای مبارزه با رژیم غاصب اسرائیل است.

کارشناس خاورمیانه با اشاره به اینکه انتقال پایتخت اسرائیل به قدس شریف یک جنگ روانی است تا قدس و مسئله مقاومت به فراموشی سپرده شود، اضافه کرد: اقدام ترامپ از انتقال پایتخت اسرائیل به قدس، احتمال فراموش کردن قدس شریف،حیفا، جریانات مقاومت، اختلاف میان گروههای مقاومت و غیره را به همراه دارد.

انتهای پیام /

برچسب‌ها:

نظر شما