شناسهٔ خبر: 23042285 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

گزارش اختصاصی مشرق /

یک قدم تا تکه‌تکه‌شدن تروریست‌های جبهه النصره در جنوب غرب دمشق/ پیام مهم رزمندگان فلسطینی برای نتانیاهو در نزدیکی جولان اشغالی + تصاویر و نقشه میدانی

نیروهای مقاومت فلسطینی در دو ماه گذشته نقشه ویژه‌ای را در عملیات پاکسازی جنوب غرب دمشق ایفا کرده‌اند و در خط مقدم نبرد با تروریست‌های جبهه النصره قرار دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، آخرین تحولات میدانی از جنوب غرب استان دمشق حاکیست، عملیات نیروهای جبهه مقاومت در غوطه غربی ادامه دارد و عناصر تروریستی با متحمل شدن خسارت های فراوان در آستانه یک شکست سنگین دیگر قرار دارند که می‌تواند تحولات را در این محور دگرگون کند.

نیروهای جبهه مقاومت پس از درگیری های سنگین سه روزه در جنوب شرق مزارع راهبردی «بیت جن» در نهایت با عقب راندن عناصر تروریستی توانستند مواضع خود را در ارتفاع راهبردی «الاحمر» تثبیت کنند.

حملات برای آزادی این ارتفاع راهبردی از سمت منطقه جنوبی «الزیات» صورت گرفت؛ از محور شمال شرق مزرعه بیت جن هم خبر می رسد نیروهای جبهه مقاومت حملات مجدد تروریست ها را برای اشغال ارتفاع «الشهاب» دفع کردند.

**برای مشاهده بهتر جزییات، روی نقشه کلیک کنید**


 
از سویی دیگر، نیروهای جبهه مقاومت پس از درگیری های سنگین دو روزه در محور شمال شرق مزارع بیت جن موفق شد با عقب راندن تروریست های جبهه النصره، ارتفاعات راهبردی « مدور و مقتول شرقی» را به کنترل خود در بیاورند. در جریان این درگیری ها هم 40 تروریست کشته و زخمی شدند.

در حال حاضر، در مسیر شرق به غرب مناطق تحت اشغال گروه های تروریستی در جنوب غرب استان دمشق تنها منطقه «‌الظهر الاسود» در حد فاصل ارتفاعات «‌الشهاب و الاحمر» در تصرف تروریست ها است.

در صورت پاکسازی منطقه « الظهر الاسود»، مواضع اشغالی  عناصر تروریستی در جنوب غرب استان دمشق به دو تکه شرقی و غربی تقسیم می شود و راه برای تسلیم کردن تروریست های محاصره شده در این محور باز می شود.

**برای مشاهده بهتر جزییات، روی نقشه کلیک کنید**

به گزارش مشرق، نیروهای مقاومت فلسطینی در دو ماه گذشته نقشه ویژه ای را در عملیات پاکسازی جنوب غرب دمشق ایفا کرده اند و در خط مقدم نبرد با تروریست های جبهه النصره قرار دارند؛ رزمندگان  فلسطینی که با روحیه بالایی در میدان نبرد حضور دارند به تصمیم ترامپ برای به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت خانه آمریکا به این شهر واکنش نشان دادند و با دست نوشته هایی حمایت خود را از قدس اعلام کردند.

یکی از نیروهای مقاومت فلسطین در جنوب غرب استان دمشق در گفت وگو با مشرق اعلام کرد: رزمندگان فلسطینی در کنار نیروهای جبهه مقاومت در تلاش هستند آخرین بقایای گروه های تروریستی را در سوریه نابود کنند و محو رژیم صهیونیستی و آزادی قدس هدف اصلی ما در میدان محسوب می شود.


 

نظر شما