شناسهٔ خبر: 23039848 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

Google Maps Go یک جایگزین سبک برای نقشه گوگل

گوگل نرم‌افزار Google Maps Go را برای گوشی‌هایی که قدرت سخت‌افزاری بالایی ندارند، منتشر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش کلیک، همان‌طور که می‌دانید گوگل در راستای توسعه‌ی سیستم‌عامل بهینه و سبک برای گوشی‌های ارزان‌قیمت و ضعیف، سیستم‌عامل اندروید گو را عرضه کرد، این سیستم‌عامل نسخه‌ی بهینه‌شده‌ی اندروید O است و برای عملکرد روان روی دستگاه‌هایی با حافظه‌ی رم کمتر از ۱ گیگابایت ساخته شده است.

اکنون این غول فناوری جهان، اپلیکیشن مسیریابی ویژه این دستگاه‌ها را نیز منتشر کرده است که در Android Go Oreo 8.1 اجرا می‌شود.

این نسخه درواقع نمونه سبک‌تر Google Maps است که نیاز به منابع کامل و پیشرفته ندارد. نرم‌افزار Google Maps Go در همه نسخه‌های اندروید در دسترس نیست و تنها ویژه اندروید گوساخته شده است.

این اپلیکیشن در قالب یک برنامه وب پیشرفته (PWA) در سرورهای گوگل منتشر شده است و بیش از 70 زبان را پشتیبانی می‌کند.

این نسخه دارای ویژگی‌های اصلی Google Maps، ازجمله مسیریابی، نشان دادن ترافیک، اطلاعات حمل و نقل عمومی شهر و مناطق مهم است و اساساً همانند Google Maps عمل می‌کند اما زیبایی ظاهری کمتری (به دلایل ضعف در قدرت گرافیکی این گوشی‌ها) دارد. شما حتی با این برنامه می‌توانید اطلاعات مربوط به میلیون‌ها مکان مانند شماره تماس و آدرس‌ها را پیدا کنید.

مانند دیگر اپلیکیشن های PWA، نرم‌افزار Google Maps Go را می‌توان از طریق منوی شناور مرورگر Chrome راه‌اندازی کرد.

اگر کنجکاو هستید، می‌توانید به فروشگاه Google Play مراجعه و در این لینک نرم‌افزار Google Maps Go را مشاهده کنید. البته این نرم‌افزار در دستگاه‌های اندرویدی دیگر قابل‌نصب نیست، اما می‌توانید توضیحات برنامه، آمارها و عکس‌های صفحه را مشاهده کنید.

نرم‌افزار Google Maps Go یکی از اولین برنامه‌های کاربردی بهینه شده برای سیستم عامل Android Go است که در ادامه برنامه‌هایی چون YouTube Go، Google Go و Gmail Go منتشر شده است. البته با توجه به اهتمام گوگل برای توسعه نرم‌افزار ویژه این سیستم عامل، انتظار می‌رود که در ماه‌های آینده شاهد انتشار نرم‌افزارهای بیشتری در این دسته باشیم.

نظر شما