شناسهٔ خبر: 23038914 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

در اعتراض به تصمیم رییس جمهور آمریکا؛

فلسطینی‌ها در مسجدالاقصی تحصن کردند

خبرگزاری شبستان: در اعتراض به تصمیم اخیر ترامپ، صدها فلسطینی در حیاط‌های مسجدالاقصی تحصن کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «دیلی صباح» صدها فلسطینی روز گذشته (24 آذرماه) پس از اقامه نماز جمعه در اعتراض به تصمیم رئیس جمهور آمریکا مبنی بر معرفی شهر قدس به نام پایتخت رژیم صهیونیستی، در حیاط مسجدالاقصی تحصن کردند.

 

فلسطینی‌ها یک صدا شعار «قدس عربی است» و «جانم فدایت مسجدالاقصی» را سر می‌دادند.

 

منابع مطبوعاتی گفتند: تحصن‌کنندگان در حیاط‌های مسجدالاقصی در حالی که پرچم فلسطین را در دست داشتند، حمایت خود را از این مسجد اعلام کردند.

 

برای دومین جمعه متوالی اعتراضات به تصمیم دونالد ترامپ در مسجدالاقصی ادامه دارد.

 

شیخ اسماعیل نواهضه؛ خطیب مسجدالاقصی نیز تصمیم ترامپ را محکوم و اعلام کرد: این اقدام آمریکا از سوی فلسطینی‌ها، کشورهای عربی و اسلامی بدون پاسخ نخواهد ماند.

 

فراس الدبس؛ مسوول اطلاع رسانی اداره اوقاف اسلامی قدس، گفت: حدود 30 هزار نمازگزار در مسجدالاقصی حضور داشتند.

 

نمازگزاران در سایه تدابیر امنیتی صهیونیست‌ها و حضور صدها نیروی نظامی این رژیم در ورودی‌های قدس و خیابان‌های منتهی به مسجدالاقصی، نماز خود را اقامه کردند.

 

از زمان تصمیم دونالد ترامپ مبنی بر اینکه قدس پایتخت رژیم صهیونیستی است، شهرهای فلسطین و کشورهای عربی و اسلامی شاهد تظاهرات محکومیت‌آمیز ضدآمریکایی ـ صهیونیستی هستند.

 

شبکه خبری «الیوم السابع» گزارش داد: صدها فلسطینی پس از اقامه نماز جمعه از تمامی مساجد غزه در تظاهراتی میلیونی که به دعوت کمیته نیروهای ملی و اسلامی برگزار شد، شرکت کردند.

 

 

 

نظر شما