شناسهٔ خبر: 23038848 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

سرپرست واحد سراوان عنوان کرد:

دانشجویان، نیروی محرک جامعه‌ در مسیر مطالعه و کتابخوانی

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد سراوان با توجه به مشکلات پیش روی عرصه کتابخوانی در کشور و آمار پایین مطالعه در جامعه گفت: دانشجویان به عنوان نیروی محرکه جامعه با حرکت در مسیر مطالعه و کتابخوانی الگوی این کار فرهنگی شده و سبب افزایش میزان مطالعه در سطوح کلی جامعه شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، احمدرضا طاهری در مراسم افتتاح نمایشگاه کتاب که با هدف ترویج کتاب و کتابخوانی و با همت مسئول کتابخانه دانشگاه سراوان و با حضور مولوی محمد صدیق درازهی امام جمعه اهل سنت مسجد صدیق اکبر، منصور بزرگزاده معاون عمرانی فرمانداری و جمعی از مسئولان در محل کتابخانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد سراوان برگزار شد، آشنایی هر چه بیشتر دانشجویان با فرهنگ کتاب و کتابخوانی را از اهداف برگزاری این نمایشگاه دانست.

وی افزود: «با برگزاری این نمایشگاه ها روح کتابخوانی در بین دانشجویان زنده و توسعه داده می شود.»

طاهری با بیان اینکه توسعه علمی و فرهنگی کشور وظیفه اصلی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی است، ادامه داد: «توسعه همه جانبه کشور در نتیجه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی انجام می‌شود.»

مدیر پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سراوان نیز در آیین افتتاحیه نمایشگاه کتاب یکی از شاخصه‌های ارزیابی رشد، توسعه و پیشرفت فرهنگی هر کشوری در عصر حاضر را میزان مطالعه و کتابخوانی مردم عنوان کرد.

عبدالرحمان یعقوبی گفت: «کتاب، میراثی ماندگار، پدیده ای باشکوه و با ارزش و عنصر رشد آفرین و روشنگر در پهنه زندگی افراد است.»

وی تصریح کرد: «از عموم استادان، دانشجویان و شهروندان سراوانی دعوت می شود تا از این نمایشگاه برای ارتقای سطح دانش خود بهره کافی را ببرند.

در کتابخانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد سراوان ۳۸هزار جلد کتاب و مجله وجود دارد که در این نمایشگاه از هزار جلد کتاب برای بهره مندی دانشجویان و اساتید استفاده شده که از تاریخ 22 تا 29 آذر از ساعت 8صبح تا ساعت 16دایر است.

نظر شما