شناسهٔ خبر: 23038691 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

محمدرضا داورزنی:

خون جدیدی به کبدی تزریق شد/حضور مربی مرد در سالن بانوان توهین به فرهنگ ما بود

معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش گفت: امروز نقطه عطف جدیدی در بحث مدیریت رشته کبدی بود و اورسجی رای اکثریت را به خود اختصاص داد و خون جدیدی به کبدی ایران تزریق شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، محمدرضا داورزنی معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش در حاشیه مجمع انتخاباتی فدراسیون کبدی در جمع خبرنگاران گفت: «امروز مجمع کبدی برگزار شد. بعد از 12 سال مدیریت مقصودلو به عنوان رئیس، زحمات زیادی کشید. امروز نقطه عطف جدیدی در بحث مدیریت این رشته بود و اورسجی رای اکثریت را به خود اختصاص داد. با توجه به برنامه‌هایی که داشت توانست انتخاب شود. به او تبریک می‌گویم و آرزوی توفیقات بیشتر برای آقای مقصودلو داریم.»

وی افزود:« وزارت ورزش از هر فردی که رأی بیاورد حمایت می‌کند. امروز اورسجی برنامه‌های خود را برای بازی‌های آسیایی و مسابقات پیش رو ارائه کرد و با انتخابی که صورت گرفت وزارت ورزش هم حمایت خواهد کرد. اعتمادی که اعضای مجمع داشتند وزارت ورزش هم خواهد داشت.»

داورزنی درباره حواشی کبدی، عنوان کرد: «این را در نظر بگیرید که میزبانی مسابقات آسیایی خوب بود و کار ارزشمندی است. میزبانی گلستان بی‌نظیر بود و استاندار، مدیرکل و مجموعه فدراسیون زحمت زیادی کشیدند. نوع مسابقه به این صورت بود که مردان و بانوان در یک سالن بودند به این صورت که نصف روز مردان و نصف روز بانوان مسابقه می‌دادند. بعضی تیم‌ها نیز با کادر فنی مرد در مسابقات شرکت داشتند که میزبان باید این موضوع را مدیریت می‌کرد. حضور یک مربی مرد با آن شکل نباید به آن صورت انعکاس پیدا می‌کرد که این توهین به فرهنگ و هم میزبانی ماست.»

معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش ادامه داد: «آن مربی فکر کرده بود اگر به آن شکل باشد، می‌تواند در سالن حضور داشته باشد که این برای ورزش کشور خوب نبود.باید دقت کنیم هم میزبان و هم میهمان دقت کنند. اگر به این شکل سخت‌شان است، نیایند بهتر است. تجربه‌ای که دارم می‌گویم باید پیش‌بینی لازم صورت بگیرد و پروتکل‌ها را رعایت کنیم تا چنین اتفاقاتی نیفتد. من به فدراسیون کبدی و استانداری گلستان خسته نباشید می‌گویم اما این صحنه خوب نبود.»

معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش در پاسخ به این سوال که همین موضوع باعث شد تا مقصودلو برود، تصریح کرد:« خیر. او 21 سال در مجوعه کبدی بوده و تشخیص داده خون جدیدی باید وارد مجموعه کبدی شود. البته او هنوز سمت‌های خود را در آسیا دارد و می‌تواند فعالیت خود را دنبال کند. مقصودلو 20-21 سال در کبدی بوده و حالا میدان را به جوانترها داده است.»

وی در پاسخ به این سوال که اورسجی نیز از اقوام مقصودلوست، گفت: «نه، مجموعه دوستان در مجمع این تشخیص را دادند که اورسجی رئیس شود.»

داورزنی در ادامه مصاحبه درباره شرایط چوگان، خاطرنشان کرد: «نفراتی که نامزد شده‌اند باید برنامه‌های خود را ارائه دهند. وزارت در 3-2 هفته همکاری تنگاتنگی با میراث فرهنگی داشته و چوگان به ثبت جهانی رسیده است. انتخابات این فدراسیون 10 دی‌ماه برگزار می‌شود. باید برنامه‌ها ارائه شود و مجمع هم انتخاب خوبی خواهد داشت. احساس من این است در چوگان نیاز به انسجام و وفاق داریم.»

داورزنی درمورد انتخابات فدراسیون بسکتبال عنوان کرد: «فردا ثبت‌نام تمام می‌شود و ما بلافاصله اقدامات را شروع می‌کنیم تا انتخابات فدراسیون بسکتبال هر چه زودتر برگزار شود.»

وی افزود: «تا دهم دی ماه کلیه انتخابات فدراسیون های ورزشی را برگزار خواهیم کرد.»

وی در مورد انتخابات کمیته ملی المپیک خاطرنشان کرد: «کمیته ملی المپیک از نهادهای مهم برای ورزش کشور است و اهمیت ویژه‌ای دارد. بیش از 60 نفر باید رای بدهند. البته در مورد این موضوع هیأت اجرایی باید پاسخگو باشد اما نمی‌توان گفت کسی از قبل انتخاب شده است. در 40 سال گذشته همیشه عدم تفاهم بین کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش یک موضوع مهم بوده است. هر چه تعامل بین این دو نهاد بیشتر باشد، ورزش کشور سود بیشتری می‌برد.»

معاون وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: «کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش جزایر جداگانه نیستند و باید تعاملی منطقی با هم داشته باشند تا ورزش ایران در عرصه بیرونی موفق ظاهر شود. برای اعضای مجمع، هیأت اجرایی و هیات‌ رئیسه منتخب آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم بتوانند تعاملی که بین کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش برقرار است را محکم‌تر کنند تا کارها بهتر پیش برود.»

داورزنی درباره سرنوشت انتخابات تیراندازی گفت: «هر تصمیمی گرفته شود، ملزم به اجرای آن هستیم. باید صبر کرد تا معاونت حقوقی با یگان مربوطه این موضوع را نهایی کند تا به سرانجام برسد و در رشته‌های مختلف شاهد اجرای آن باشیم.»

نظر شما