شناسهٔ خبر: 23038610 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

مسئول نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد:

آغاز ثبت نام عتبات عالیات دانشگاهیان گیلان از امروز

گروه اجتماعی: حجت الاسلام چهری از آغاز ثبت ‌نام عتبات دانشگاهیان خبر داد و گفت: ثبت ‌نام دانشگاهیان از طریق سایت labbayk.ir از امروز آغاز می شود و تا 5 دی 96 ادامه خواهد داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین امیر چهری، مسئول نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان امروز، 25 آذر در نشست با خبرنگاران، با اشاره به برگزاری هجدهمین دوره اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات، اظهار کرد: هر سال دانشگاهیان در دو دوره به عتبات اعزام می‌شوند.

وی با بیان اینکه امروز، 25 آذر 96 شروع ثبت ‌نام هجدهمین دوره اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات است، افزود: ثبت ‌نام تا 5 دی 96 ادامه دارد.

این کارشناس دینی با اشاره به اولویت سفرهای زیارتی، بیان کرد: ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گیلان با هدف رشد و توسعه زیارت تشکیل ‌شده است و در دوره‌های مختلف کاروان‌هایی را به عتبات عالیات اعزام می‌کند.

حجت الاسلام چهری با بیان اینکه در هفدهمین دوره عتبات دانشگاهیان 7 کاروان در قالب 160 نفر به عتبات اعزام شدند، تصریح کرد: ظرفیت هجدهمین دوره اعزام به عتبات عالیات 7 کاروان است که 6 کاروان هوایی و یک کاروان زمینی از رشت خواهد بود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به بحث مشمول بودن دانشگاهیان مرد، عنوان کرد: یک معضل بزرگ اعزام دانشجویان مرد مشکل نظام ‌وظیفه است که با کمک ستاد عمره حل شد و 650 نفر با همکاری بسیج دانشجویی مجوز خروج گرفتند و در اربعین امسال به کربلا رفتند.

وی با اشاره به تاریخ اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات، خاطرنشان کرد: سفرهای هوایی به عتبات عالیات 3 بهمن، اول اسفند، 22 اسفند، 14 فروردین، 28 فروردین و 11 اردیبهشت و تنها اعزام زمینی 6 اردیبهشت سال 97 خواهد بود.

حجت الاسلام چهری با بیان اینکه پیشتر اعزام هوایی از رشت صورت نمی‌گرفت، تصریح کرد: با پیگیری‌های مدیرکل سازمان حج و زیارت استان گیلان، پروازهای عتبات امسال از رشت نیز انجام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه سفرهای زمینی یک ‌میلیون و 200 هزار تومان هزینه دارد، گفت: این مبلغ هزینه اقامت، ویزا و تغذیه زائر است و سفر هوایی یک‌ میلیون و 800 هزار تومان خواهد بود.

مسئول ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گیلان با بیان اینکه سفرهای زمینی یک‌ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه دارند، اضافه کرد: وام سفرهای هوایی یک‌ میلیون و 500 هزار تومان خواهد بود.

حجت الاسلام چهری با اشاره به نوسان نرخ ارز، یادآور شد: امیدواریم مبادلات از دایره دلار خارج شود و از ارز دیگری به ‌جای دلار استفاده گردد و این نوسانات ایجاد مشکل نکند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه دانشجویان دو اولویت برای ثبت‌ نام دارند، خاطرنشان کرد: دانشجویان باید برای ثبت ‌نام به سایت labbayk.ir مراجعه کنند

وی با تاکید بر اینکه 9 دی 96 نتایج قرعه‌کشی عتبات دانشگاهیان مشخص می‌شود، بیان کرد: هر کس دو شانس برای قرعه‌کشی خواهد داشت لذا توصیه می‌کنیم که دانشجویان از هر دو شانس در دو تاریخ اعزام، استفاده کنند.

نظر شما