شناسهٔ خبر: 23037291 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران با مهر مطرح کرد:

بهبود وضعیت توانبخشی آسیب‌دیدگان زلزله استان کرمانشاه

کرمانشاه- رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران گفت: پس از بررسی آسیب دیدگان در زلزله استان کرمانشاه، حتما تمهیداتی اتخاذ می شود که مردم حداقل از نظر توانبخشی وضعیت بهتری داشته باشند.

صاحب‌خبر -

محمدعلی محسنی بندپی امروز شنبه در سفر به منطقه زلزله زده سرپل ذهاب در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: بعد از زلزله و حوادث و بلایای طبیعی، آسیب هایی که عمدتا به چشم می آید، آسیب های جسمانی است و آسیب های روحی و روانی در مرحله بعدی قرار دارند.

وی افزود: آسیب های جسمانی اقدامات اولیه می خواهد که توسط گروه امداد هلال احمر و کادر اورژانس پزشکی انجام می شود.

رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران، مهمترین بخش این خدمات را خدمات فیزیوتراپی عنوان کرد و گفت: تقریبا در برخی از بیماران زلزله "خدمات در طول عمر" است.

این مسئول ادامه داد: استان کرمانشاه تقریبا ۱۲۰ معلول یا آسیب دیده در زلزله و ۱۸ آسیب نخاعی دارد که بعضی از آنها در سرپل ذهاب و برخی در مناطق و روستاهای اطراف هستند.

وی افزود: یکی از مسائل این افراد هم وجود مرکز توانبخشی در خود سرپل ذهاب و هم بحث انتقال بیماران است.

محسنی بندپی تصریح کرد: انتقال بیماران باید با یک روش و شیوه خوبی انجام شود. چه بسا خیلی از اینها ممکن است آسیب بیشتری در انتقال نامناسب ببینند.

وی گفت: امروز به همراه معاون توانبخشی کشور و جمعی از مسئولین کشوری و استانی بهزیستی به سرپل ذهاب آمدیم تا فکری برای توانبخشی این بیماران کنیم.

رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران تصریح کرد: بخشی از این بیماران را با تجهیز بیشتر مراکز توانبخشی که اینجا وجود دارد و تحت پوشش بهزیستی و هلال احمر است، یا با گسترش دادن این بخش ها، می توانیم اینجا تحت درمان قرار دهیم. بخشی را هم باید برای آنها فکر جدیدتری کنیم که آیا خدمات را در منزل به آنها ارائه دهیم یا اینها را با وسایل امن تر به مراکز توانبخشی خودمان منتقل کنیم.

وی گفت: اینها مباحثی است که بعد از بازدید در مورد آنها تصمیم گیری خواهد شد و بررسی می کنیم که چطور این قضایا را هندل کنیم که رضایتمندی نسبی بعد از این آسیب جدی که مردم منطقه وارد شده است، را فراهم کنیم.

محسنی بندپی افزود: رئیس سازمان بهزیستی کشور هم اعلام آمادگی کرده اند و ما را برای تهیه گزارش مبسوطی از این مناطق به اینجا اعزام کرده اند و پس از آن تمام موارد در نشستی به اطلاع ایشان می رسد و حتما تمهیداتی اتخاذ خواهد شد که مردم  حداقل از نظر توانبخشی وضعیت بهتری داشته باشند.

نظر شما