شناسهٔ خبر: 23037138 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

معاون اجرایی سپاه استان قزوین:

حضور روحانیون در بین آسیب دیدگان زلزله موجب خیر و برکت است

حوزه/ معاون اجرایی سپاه استان قزوین گفت: حضور روحانیون و مبلغین موجب خیر و برکت بسیاری در بین مردم آسیب دیده شد، چرا که تعدادی از خانواده‌ها با مرگ عزیزانشان انگیزه‌ای برای ادامه زندگی نداشتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، سرهنگ پاسدار محرمعلی والدی، ظهر امروز در نشستی با مدیر، اساتید و مبلغین حوزه علمیه قزوین که در قرار گاه فرهنگی و سازندگی سپاه استان قزوین در شهرستان سرپل ذهاب برگزار شد، گفت: پس از زلزله کرمانشاه مجموعه سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین احساس مسئولیت کرد و به دستور مستقیم فرماندهی، در منطقه سر پل ذهاب حضور یافت و بر اساس تقسیم بندی صورت گرفته، روستاهای هدف ما را قره‌ باغ و بابا اسکندر قرار دادند.

وی افزود: برپایی سریع مدارس مناطق زلزله زده از اقداماتی بود که مجموعه سپاه اهتمام ویژه ای به آن داشت و با در اختیار گذاشتن کانکس 40 متری و آماده کردن میز، نیمکت و وسایل آموزشی توانستیم دانش آموزان را به مدرسه بازگردانیم.

والدی ادامه داد:  مرکز بهداشت موقت با در اختیار گذاشتن 3 کانکس در روستای قره باغ راه‌اندازی شد تا افراد بتوانند برای درمان مراجعه کرده و ویزیت شوند.

وی خاطرنشان کرد:  50چشمه سرویس بهداشتی منازل مردم را بنا بر نیاز منطقه احیا کردیم و در کنار این کار، با کمک خیرین 60 چشمه حمام را در اختیار مردم قرار داده ایم و 20 چشمه هم به زودی توسط بازاریان خیر استان قزوین ارسال و نصب خواهد شد.

معاون اجرایی سپاه استان قزوین بیان داشت: 160 مورد قطعی آب در روستاهای قره باغ و بابا اسکندر داشتیم که توسط گروه‌های جهادی لوله های اصلی تعمیر و مشکل آبرسانی این روستاها شد.

وی اظهار کرد: گروه‌های اعزامی براساس هماهنگی که فرماندهان نواحی انجام می‌دهند و طبق اعلام نیاز منطقه، از بین گروه‌های جهادی و متخصصان شهرستان‌ها انتخاب می‌شوند و حدود یک هفته در منطقه فعالیت می‌کنند و بازمی‌گردنند و گروه‌های تازه نفس کار را تحویل گرفته و به اتمام می‌رسانند.

والدی اظهار کرد: از مردم خواستاریم برای اسکان دائم زلزله زدگان پول نقد به حساب‌هایی که اعلام شده واریز کنند، چراکه نیاز به مواد غذایی و چادر کمتر شده است؛ هر چند همچنان نیاز به برنج، مرغ، گوشت و میوه احساس می‌شود.

وی به حضور مبلغین و اساتید حوزه  علمیه استان قزوین به مناطق زلزله زده اشاره و از حضور روحانیون در این مناطق قدردانی کرد.

انتهای پیام

نظر شما