شناسهٔ خبر: 23036119 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

لاریجانی در مراسم رونمایی از محصولات جدید گروه صنعتی ایران خودرو:

حمایت مشروط مجلس از صنعت خودروسازی/ ضرورت ارتقای ایمنی خودروهای تولید داخل

خبرگزاری شبستان: رئیس مجلس شورای اسلامی حمایت بیشتر مجلس از صنعت خودروسازی را مشروط به ارتقای سطح ایمنی خودروهای تولیدی عنوان کرد.

صاحب‌خبر -

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: آقای یکه زارع و مدیران ایران خودرو در جریان بازدید از خط های تولید این شرکت توضیحاتی در رابطه با برنامه ها و مشکلات این شرکت بیان داشتند، در هر صورت باید تکنولوژی های بهتر به خدمت گرفته شود و اینکه در این زمینه ها کار شده و ارتباطات درستی در این راستا صورت گرفته، بیانگر این است که میسر درست است.

وی ادامه داد: اینکه مدیریت این شرکت به نیروی انسانی و درک های پرسنل شرکت توجه می کند، مخصوصاً در شرایطی که وضع اقتصادی کشور بسامان نیست، نکته خوبی است و مدیران باید دردمندانه مسائل کارمندان را دنبال کنند.

لاریجانی با اشاره به صحبت های وزیر صنعت، معدن و تجارت درخصوص برنامه هایشان برای توسعه گفت: اگر موضوعاتی که بیان شد تحقق یابد نکته مثبتی است و کشور از مسیر رکود خارج می شود.

صادرکنندگان باید تکلیف خود را بدانند که از چه حمایت ها و پشتیبانی هایی برخوردارند

وی با تاکید بر لزوم تحول در صادرات تصریح کرد: صادرکنندگان باید تکلیف خود را بدانند که از چه حمایت ها و پشتیبانی هایی برخوردارند. در زمینه تولید محصولاتی که رقابت در آن وجود دارد باید تکلیف روشن و شفاف باشد.

رئیس قوه مقننه کشورمان ادامه داد: در حال حاضر میزان توقف برای سرمایه گذاری در ایران زیاد است و گاهی باعث می شود افراد از سرمایه گذاری منصرف شوند. این در حالی است که قانون رفع موانع تولید و برخی قوانین دیگر در مجلس برای تسهیل سرمایه گذاری مشخص شده و در برنامه ششم دریچه ای واحد برای سرمایه گذاری تعیین شده است که سرمایه گذار به یک جا مراجعه کند. اینکه به طور مثال یک نفر برای سرمایه گذاری دو تا سه سال باید دوندگی داشته باشد، باعث رکود می شود. در هر صورت تسهیل فضای کسب و کار مورد حمایت قرار می گیرد.

لاریجانی گفت: اینکه آقای یکه زارع توقع حمایت از ایران خودرو را دارند، باید در این رابطه بگویم بنده به دلیل اینکه شرکت ایران خودرو، یک صنعت مادر است و تاثیرات زیادی روی بخش های مختلف دارد، حمایت می کنم، اما برای حمایت بیشتر شرط و شروطی داریم.

وی افزود: در کمیسیون صنایع و معادن مجلس افراد فعالی هستند که دیدگاه حمایتی دارند و آقای اکبریان رئیس کمیسیون صنایع نیز دیدگاه های حمایتی خود را بیان کردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در تشریح شروط برای حمایت مجلس از صنعت خودروسازی گفت: اگر مدیران و کارگران ایران خودرو کیفیت خودروهای تولیدی را از نظر ایمنی بالا ببرند، حمایت می شوند. در جریان بازدیدم سوالاتی مطرح کردم و باید قبول کنیم برخی از محصولات ایمنی مطلوب ندارند.

وی تصریح کرد: برای ما ارتقای ایمنی خودروها نکته بسیار مهمی است، چرا که جان مردم در تصادفات ناهنجار از هستی ساقط می شود.

نظر شما