شناسهٔ خبر: 23034622 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری | لینک خبر

توسعه همکاری‌ها با بنیاد علم اکو

صاحب‌خبر -


نشست مشترک میان صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و بنیاد علم اکو برگزار شد که بر این اساس توسعه همکاری‌ در حوزه‌های مختلف علم و فناوری مقرر شد.
به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، نشست مشترک صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی با بنیاد علم اکو به منظور توسعه همکاری های متقابل برگزار شد.
در ابتدای این نشست نصرت الله ضرغام رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی ضمن بیان اجمالی فعالیت های صندوق به پیشنهادات ارائه شده جهت توسعه همکاری های متقابل بین صندوق و بنیاد علم اکو اشاره کرد و گفت: صندوق آمادگی لازم برای برگزاری کارگاه های مشترک پژوهشی، برگزاری پروژه های مشترک پژوهشی میان اعضای اکو، برگزاری ایده پردازی، خلاقیت و اختراعات و همچنین همکاری میان بنیاد های علمی عضو اکو دارد.
وی ادامه داد: جشنواره دانش آموزی نوآوری نیز از جمله پروژه های حایز اهمیت برای صندوق است که به عنوان یکی دیگر از گزینه های همکاری پیشنهاد می شود.
در ادامه این نشست رئیس بنیاد علم اکو نیز ، ضمن معرفی اجمالی فعالیت های خود و چالش های پیش رو از پیشنهادات ارائه شده توسط صندوق استقبال کرد.
وی ضمن اشاره به برگزاری همایش دریای خزر در کشور آذربایجان گفت: این رویداد  الگوی مفیدی برای همکاری میان بنیادهای علمی کشورهای عضو اکو خواهد بود.
 وی در ادامه اظهار داشت: به زودی جشنواره دانش اموزی مشترکی در کشور چین برگزار خواهد شد که صندوق را در برگزاری جشنواره مورد نظر یارس خواهد داد.
 گفتنی است در این نشست مقررشد تفاهم نامه همکاری مشترک پس از تدوین به امضای طرفین تفاهم نامه برسد. این نشست با حضور نصرت الله ضرغام رئیس صندوق و پروفسور حسین سومرو رئیس بنیاد علم اکو برگزار شد.
انتهای پیام/25

نظر شما