شناسهٔ خبر: 23034349 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

عالم اهل سنت لبنان خواستار تعطیلی سفارت آمریکا و اسرائیل در منطقه شد

رییس جمعیت قولنا و العمل لبنان با توصیف ترامپ به «فرعون عصر» خواستار تعطیلی سفارت امریکا و اسرائیل در کشورهای منطقه شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ احمد قطان رییس جمعیت قولنا و العمل لبنان در واکنش به تصمیم دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا مبنی بر انتقال سفارت آمریکا به قدس تاکید کرد که قضیه قدس نه تنها به مسلمانان بلکه به تمامی آزادگان جهان از مسلمان و مسیحی مرتبط است.

شیخ قطان با بیان لزوم ایستادگی و مقابله در برابر تصمیم فرعون زمان گفت: امروز وجدان برخی حاکمان عربی را مورد خطاب قرار می‌دهم. اگر فلسطین، مسجد الاقصی و کلیسای القیامه را فروختید آیا انتظار دارید به شما امیدوار باشیم؟ آیا شرارتی بالاتر از این وجود دارد؟

وی افزود: ای حاکمان عرب از خواب غفلت بیدار شوید. پادشاهان عرب بدانید که کوتاهی در حق قدس، مسجد الاقصی و کلیسای القیامه اهمال و کوتاهی به امت‌های مسلمان، مسیحی و عرب است. با خیانت به مقدسات نه اسلام، نه مسیحیت و نه حتی عربیّت معنا دارد.

رییس جمعیت قولنا و العمل با فراخواندن ملت‌های عربی منطقه به بیداری از خواب غفلت و حمایت از مسجد الاقصی و قدس شریف خاطر نشان کرد: ملت‌های عربی و اسلامی باید بر حاکمان و پادشاهان خود فشار آورده تا آنان در برابر تصمیم این فرعون ایستادگی کنند.

عالم اهل سنت لبنان با اشاره به آنکه تصمیم ترامپ احساسات آزادگان جهان، مسلمانان و مسیحیان را جریحه‌دار کرد از رسانه‌ها دعوت کرد تا در کنار مساله فلسطین بوده و خطر این تصمیم را به گوش جهانیان برسانند.

شیخ قطان اظهار داشت: قدس همواره پایتخت فلسطین بوده و باقی خواهد ماند. کشورهای عربی و اسلامی در واکنش به تصمیم ترامپ سفیران آمریکا را از سرزمین‌های اسلامی اخراج کرده و سفارت‌خانه‌های آمریکا و اسرائیل را تعطیل کنند.

وی در پایان با اعلام حمایت از جنبش‌های جهادی فلسطینی، سلاح مقاومت را تنها راه ازادی قدس دانسته و تصریح کرد:   ما برای آزادی قدس و فلسطین اشغالی امیدی به حاکمان کشورهای عربی که با آمریکا و اسرائیل هم‌پیمان هستند نداشته بلکه امیدمان به ملت‌های مظلوم منطقه است./981/ب901/ر

نظر شما