شناسهٔ خبر: 23033749 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار کرمانشاه مطرح کرد:

کانکس‌های تولیدی قرارگاه خاتم سپاه بسیار محکم است/نصب ۸۰۰۰ سکو

کرمانشاه- استاندار کرمانشاه، کانکس های تولیدی توسط قرارگاه خاتم سپاه را بسیار محکم دانست و از نصب بیش از ۸ هزار سکو در نقاط زلزله زده استان توسط این قرار گاه خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، هوشنگ بازوند امروز شنبه در نشست شورای اداری استان کرمانشاه که در محل استانداری کرمانشاه در حال برگزاری است، یادی از درگذشتگان حادثه دلخراش زلزله کرد و اظهار داشت: پشتیبانی سپاه، ارتش و هلال احمر سبب شد تلفات کم شود. روز اول  با تقسیم بندی که انجام شد کار امداد و نجات در روستاها را به سپاه و شهرها را به ارتش واگذار کردیم و این نظمی به کارها داد.

وی افزود: با همکاری هوانیروز،  اورژانس کشور و هلال احمر نزدیک ۸ بالگرد همان ساعات اولیه انتقال بیش از ۶ هزار مصدوم را انجام دادند که خوشبختانه طی آن عملیات حتی یک تلفات هم نداشتیم.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: نزدیک ۹۰ هزار چادر توزیع کردیم و ۱۰ هزار چادر هم توسط کمک های مردم توزیع شد و در مجموع حدود ۱۰۰ هزار چادر توزیع شد و نسبت به زلزله های قبل کشور که به ازای هر یک چادر ۱۲ چادر هدر رفت داشتند ما هدر رفت چادر بسیار کم داشتیم.

۵۰ هزار دفترچه امداد بین زلزله زدگان توزیع شده است

وی با اشاره به توزیع ۲۴۰ هزار پتو، ۴۰ هزار بخاری برقی و ۵۰ هزار دفترچه امداد، گفت: دفترچه امداد در ابتدا برای چادر بود و در آینده به خانه تعمیم داده می شود، مرحله اول توزیع کالای یکماهه صورت گرفته و در هفته اول دی ماه مرحله دوم صورت خواهد گرفت.

بازوند میزان تلفات را ۶۲۰ نفر طبق آمار اعلام کرد که ۲۹۶ نفر آن را برادران و خواهران اهل تسنن، ۳۷ نفر را برادران و خواهران شیعه و ۲۸۷ نفر را اهل حق تشکیل می داد.

وی خاطر نشان کرد: حدود ۱۹۰۰ واحد روستایی خسارت دیده که در یکهزار و ۵۲۶ روستا تا کنون ارزیابی بعمل آمده و این کار آسانی نیست. یک هزار و ۲۵۵ روستا نیز بطور ۱۰۰ درصد تخریب شده و مابقی هم خسارت زیادی دیده اند.

استاندار کرمانشاه گفت: ۱۹ هزار خانه ۱۰۰ درصد تخریب شده که ۱۳ هزار در روستا و ۱۲ هزار در شهرها هستند و ۶۰ هزار خانه آسیب جدی دیدند که نیازمند تعمیر هستند.

با نصب ۱۱ هزار کانکس ۹۵ درصد اسکان موقت در نقاط زلزله زده حل می‌شود

وی افزود: پس از اسکان اظطراری بدنبال اسکان موقت هستیم که در این راستا اگر ۱۱ هزار کانکس در روستا نصب کنیم ۹۵ درصد اسکان موقت حل خواهد شد.

بازوند خاطرنشان کرد: توسط قرار گاه خاتم کار نصب ۸ هزار کانکس صورت خواهد گرفت و مابقی توسط کمک های مردمی صورت می گیرد.

استاندار کرمانشاه گفت: قرارگاه خاتم بسیار عالی پای کار است و با استقرار تجهیزات خود، الان روزانه حدود ۴۰۰ کانکس نصب می کند.

وی تصریح کرد:  سپاه های ۳۲ گانه کشور در روستاها تدارک و هماهنگی سکوسازی اسکان موقت را انجام می دهند و حدود ۸ هزار سکو توسط سپاه ساخته شد و قرارگاه خاتم برای نصب اقدام می کند.

کانکس های قرارگاه خاتم سپاه بسیار محکم است

بازوند ادامه داد: در فصای مجازی بحثی راجع به خراب بودن کانکس ها منتشر شده بود که باید بگویم این ربطی به قرارگاه خاتم ندارد، چرا که کانکس های آنها بسیار محکم است و قرارگاه خاتم حاضر است کانکس های محکم را جایگزین آنها کند.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: سپاه، ارتش و هلال احمر در زمان کوتاهی توانستند ۲۹۰۰ نفر را زنده از زیر آوار بیرون آورند که عملکردی فوق العاده بود.

بازوند با بیان اینکه در مجموع زلزله ۲۱ آبان، بیش از ۵ هزار میلیارد تومان خسارت به استان وارد کرده است، گفت: همزمان با اسکان موقت عملیات پی کنی و فنداسیون ۵۶۰ واحد مسکونی شروع شده است.

اختصاص ۶۰۰ میلیارد ومان از صندوق توسعه ملی برای رونق کسب و کار استان

وی افزود: حدود ۶۰۰ میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی برای رونق کسب و کار به استان اختصاص یافت.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: تاکنون در مجموع ۲ هزار و ۱۰۲ میلیارد تومان تسهیلات و اعتبار به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه اختصاص یافته است.

وی با تاکید بر اینکه اگر بخواهیم استان توسعه پیدا کند باید همه حول محور منافع استان اجماع کنیم، گفت: مجمع نمایندگان استان با تمام توان برای کمک به زلزله‌زدگان به صحنه آمدند.

باید  ۲۰۰ تا ۲۵۰ فرصت سرمایه‌گذاری در استان کرمانشاه شناسایی و معرفی شود

بازوند ابراز داشت: باید تحرک اقتصادی با موضوع برنامه محوری در استان را مد نظر بگیریم که هدف از این کار کاهش رنج بیکاری در خانواده ها و بهبود وضعیت اقتصادی مردم است.

وی افزود: باید ظرفیت های استان را شناسایی و احیاء کرده و در این راستا ۲۰۰ تا ۲۵۰ فرصت سرمایه گذاری شناسایی و معرفی شود و راه ورود برای آن را ساده کنیم.

استاندار کرمانشاه یادآور شد: همانطور که مجمع نمایندگان در زلزله برای تصویب بودجه بسیار عالی دفاع کردند در بحث اشتغال و سرمایه گذاری هم می توانند بسیار تاثیرگذار باشند.

ضرورت راه‌اندازی ستاد احیای ظرفیت های راکد

وی گفت: پروژه های نیمه تمام نماد راکد بودن است که باید برای گذشتن از بحران، همه آنها تعیین تکلیف شوند و در این خصوص لازم است ستاد احیای ظرفیت های راکد استان راه اندازی شود.

این مسئول از  مسئولان گردشگری استان خواست تا با دوچندان کردن تلاشها محور توسعه برای استان باشد.

بازوند اشاره به نرخ بالای بیکاری استان اشاره کرد و افزود: پیمانکاران حق جذب نیروی غیر بومی را ندارند و در بازسازی ها و ... باید از نیروهای بومی استفاده شود.

لزوم راه‌اندازی ستاد سرمایه‌گذاری خارجی و طراحی سندی برای اجرای اقتصاد مقاومتی

وی خاطرنشان کرد: ستاد سرمایه گذاری خارجی باید با جدیت فعال شود و همچنین سندی برای اقتصاد مقاومتی طراحی شود تا بتوانیم در راستای تقویت بنیادهای دانش بنیان قدم برداریم.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر کاهش تشنج و ایجاد حاشیه ها گفت: در مسیر رونق اقتصادی استان با هیچ مدیری تعارف نداریم و انتظار داریم مدیران اولویت اول را کار قرار دهند و به صورت جدی پای کار باشند.

نظر شما