شناسهٔ خبر: 23032826 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

رییس اداره میراث فرهنگى، صنایع دستى و گردشگرى شهرستان تایباد اعلام کرد:

وجود 10 جاذبه گردشگری مذهبی و طبیعی در شهرستان تایباد

رییس اداره میراث فرهنگى، صنایع دستى و گردشگرى شهرستان تایباد گفت: پنج مورد جاذبه مذهبى و پنج مورد جاذبه طبیعى و یک روستای هدف برای گردشگری در شهرستان وجود دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عبدالرحیم تاج محمدی، درگفتگو با تایبادخبر گفت: تاکنون درشهرستان تایباد 86 اثر تاریخی شناسایی شده که از این تعداد 44 اثر درفهرست آثارملی کشور به ثبت رسیده است.

 

وی افزود: پنج مورد جاذبه مذهبى و پنج مورد جاذبه طبیعى در شهرستان تایباد داریم که می تواند برای گردشگران بسیار جذاب باشد و یک روستای هدف برای گردشگری در شهرستان وجود دارد.

 

وی عنوان کرد: موزه مردم شناسى شهر تایباد واقع در خیابان خیام بین خیام 14و 16 است که شامل غرفه هاى تون بافى، گلیم و گلیم فرش، خانه سنتى، عطارى، آهنگرى  و غرفه کشاورزى است. این موزه مورد توجه گردشگران داخلی وخارجی می باشد.

 

تاج محمدی به یکی ازاقدامات موثر اداره میراث فرهنگی وصنایع دستی و گردشگری تایباد اشاره کرد و گفت: اداره میراث فرهنگى صنایع دستى و گردشگرى شهرستان تایباد با هدف احیای تک بناهاى بافت تاریخى شهر تایباد بخصوص در خیابان شهید رجایى آمادگى دارد در صورت تمایل مالکین واحدهاى مسکونى و تجارى که ملک آنان داراى ویژگیهاى تاریخى و معمارى فرهنگى یا داراى تزئینات وابسته به معمارى (گچبرى-آهک برى-انواع کاربندى-انواع مقرنس و ...) باشد اقدام به ثبت در فهرست آثار ملى کشور کند.

 

وی لازم بذکر دانست که مالکین این بناها پس از ثبت بنا در فهرست آثار ملى با حفظ کلیه حقوق خود از حمایتهاى مادى و معنوى سازمان و دولت و تسهیلات بانکى مناسب براى انجام تعمیرات و نیز مشارکت اداره در زمینه نگهدارى و مرمت بنا برخوردار می شوند و در صورت تامین اعتبارات, امکان خرید ملک نیز فراهم می شود.

 

انتهای پیام/

نظر شما