شناسهٔ خبر: 23032618 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: رجا | لینک خبر

چهار شهید و صدها زخمی در جمعه خشم مردم فلسطین

با ادامه موج اعتراض‌های فلسطینی به تصمیم آمریکا علیه قدس، تعداد شهدای خیزش اخیر به هشت شهید افزایش یافت.

صاحب‌خبر -
به گزارش رجانیوز به نقل از فارس، جمعه (دیروز) به دعوت گروه‌های مختلف فلسطینی تظاهرات‌های گسترده سرتاسر کرانه باختری، قدس و نوار غزه و در اعتراض به تصمیم آمریکا در شناسایی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را در بر گرفت.
 
بر اساس اعلام وزارت بهداشت فلسطین طی این تظاهرات‌ها 4 نفر به شهادت رسیدند: یاسر سکر (23 ساله) و «ابراهیم ابوثریا» (29 ساله) از نوار غزه ، «مصطفی اسماعیل» از «عناتا» در شرق قدس و «محمد امین عقل» از کرانه باختری که طی عملیاتی با سلاح سرد مورد هدف گلوله نظامیان صهیونیست قرار گرفت.
 
ابراهیم ابوثریا در جنگ 51 روزه علیه نوار غزه هر دوپای خود را از دست داده بوده و دیروز بر اثر اصابت گلوله به سرش شهید شد.
 
بر اساس اعلام هلال‌احمر فلسطین تعداد مجروحان تا نیمه‌شب جمعه 888 نفر بوده که بیش از 200 تن آنها به بیمارستان منتقل و مابقی به صورت میدانی معالجه شده‌اند.
 
وزارت بهداشت فلسطین 5 روز پیش در گزارش خود درباره خیزش اخیر مردم فلسطین در دفاع از قدس اعلام کرد  4 نفر به شهادت رسیده‌اند : محمود المصری (30 ساله)، ماهر عطا الله (54 ساله)، عبد الله العطل (28 ساله) و محمد الصفدی (30 ساله) (جزئیات بیشتر).
 
به این ترتیب تا کنون 8  فلسطینی در خیزش اخیر برای دفاع از قدس به شهادت رسیده‌اند.
 
 
 
 
 
 
 

برچسب‌ها:

نظر شما