شناسهٔ خبر: 23031759 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

جمالی نوبندگانی:

«نیکی هیلی» بهتر است مانع ارسال سلاح‌های آمریکایی و اروپایی به عربستان شود

R41383/P41383/S9,1299,1300/CT12

دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: نماینده آمریکا در سازمان ملل بهتر است مانع ارسال سلاح توسط کشور خود و کشورهای اروپایی به عربستان و کشتار زنان و کودکان بی‌گناه یمنی شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با دفاع پرس در خصوص اظهارات نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل اظهار داشت: اظهارات این خانم مشابه اظهارات و اقدام نتانیاهو در سازمان ملل است که یک نقاشی را نشان داد.

وی افزود: نماینده آمریکا در سازمان ملل بهتر است مانع ارسال سلاح از سوی کشور خود و اروپا به عربستان شود تا هر روز شاهد کشته شدن کودکان، زنان و انسان‌های بی گناه در یمن نباشیم که مردم این کشور رنج و سختی بسیاری را متحمل شوند.

دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس عنوان کرد: همانطور که اعضای انصارالله یمن اعلام کردند، اگر موشک‌های پرتابی از یمن، ایرانی بود، عربستان شخم خورده بود و چیزی از این کشور باقی نمانده بود.

وی هدف از اظهارات نیکی هیلی را اقدامی برای انحراف افکار عمومی در خصوص اقدام زشت رئیس جمهور آن کشور مبنی بر انتقال سفارت آمریکا از تل ‌آویو به قدس شریف و عدم مسئولیت‌پذیری آمریکا در برجام دانست.

جمالی نوبندگانی گفت: نیکی هیلی مجری نظرات لابی صهیونیستی در آمریکاست و ما اعلام می‌کنیم که بر سر مسائلی که مربوط به امنیت کشورمان می‌شود، محکم ایستاده‌ایم و کوتاه نخواهیم آمد و توان دفاعی ایران در جهت برقراری صلح و ثبات در منطقه است.

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران از تجزیه کشورهای منطقه یعنی عراق و سوریه توسط آمریکا و صهیونیسم جلوگیری کرد و ایران عامل ثبات و کلید حل مشکلات است اما آمریکا منشا مناقشه و جنگ و درگیری در منطقه می‌باشد.

وی در پایان تاکید کرد: آمریکا لازم است دست از رفتارهای قلدرمآبانه بردارد و به تعهدات خود و قطعنامه‌های شورای امنیت، عمل کند.

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌ها

نظر شما