شناسهٔ خبر: 23031561 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

از سوی معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری صورت گرفت

معرفی علی‌بابا به عنوان یک استارتاپ موفق

کنفرانس کارآفرینی با رویکرد دانشگاه کارآفرین و با هدف توسعه و ترویج فرهنگ کارآفرینی برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بازار ایسنا، بنابر اعلام علی بابا، در این رویداد سورنا ستاری معاون علمی و فناروی ریاست‌جمهوری، امیرحسین دوایی معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و محمود فتوحی رییس دانشگاه صنعتی شریف حضور داشتند.

تمرکز بر به‌کارگیری دانش نوین در تامین نیازهای اساسی کشور و نسل آینده، ترویج و فرهنگ‌سازی کارآفرینی، ایجاد و ارتقای قابلیت‌های کارآفرینی دانشجویان و ایجاد کسب‌وکار دانش‌بنیان از جمله مهم‌ترین محورهای موضوعی طرح شده در این رویداد بودند.

ستاری در این رویداد عدم وابستگی استارتاپ‌ها به منابع مالی را یکی از موفقیت‌های آن‌ها دانست و ضمن اشاره به این موضوع، علی‌بابا را نمونه‌ یک استارتاپ موفق در جذب سرمایه‌گذار معرفی کرد.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در ادامه با بیان این موضوع که عدم وابستگی به بودجه‌های دولتی، رمز موفقیت کشورهای سرآمد در بحث کارآفرینی است، سخنان خود را اینگونه پایان داد: کارآفرینی یک ژن در ایرانیان است که باید از این ژن در جهت تغییرات مثبت و ایجاد ابتکار و نوآوری بهره ببریم و با ایجاد زیست بوم مناسب این ژن خوب را به ظهور برسانیم.

کنفرانس کارآفرینی با رویکرد دانشگاه کارآفرین در دانشگاه صنعتی شریف که پیشگام در حوزه کارآفرینی است، با حضور جمعی از استادان، مسئولان و کارشناسان این حوزه برگزار شد.

انتهای پیام

نظر شما