شناسهٔ خبر: 23030725 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

ظهور نژاد جدیدی از ابرانسان‌ها با قابلیت تله‌پاتی

به گفته دانشمندان، تراشه‌های هوشمند مغز منجر به ظهور نژاد نوینی از ابرانسان‌ها خواهند شد که می‌توانند از طریق تله‌پاتی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از DailyMail، اگر فناوری جدید تراشه مغز هوشمند به واقعیت تبدیل شود، انسان‌ها به‌زودی قادر خواهند بود در سکوت مطلق با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

یک رابط مغز و رایانه بدین معناست که انسان‌ها می‌توانند از طریق تله‌پاتی با هم ارتباط برقرار کنند و مسائل پیچیده را در طی چند ثانیه حل کنند. کاشت یک میکروتراشه درون مغز انسان، کمی شبیه به داستان‌های علم و تخیلی به نظر می‌رسد اما برخی از افراد ادعا می‌کنند که این تکنولوژی طی 15 سال آینده به واقعیت تبدیل خواهد شد.

به گفته برایان جانسون، متخصص میکروتراشه هوشمند، چنین تراشه‌هایی به مردم اجازه خرید و حذف خاطرات را می‌دهد و درست مانند گوشی‌های هوشمند محبوب خواهد شد.

جانسون، موسس کرنل (استارتاپی که در زمینه توسعه میکروتراشه ایمپلنتی مغز کار می‌کند)، معتقد است که دستیابی به پتانسیل مغز بزرگ‌ترین دستاورد انسان خواهد بود.

وی در این باره گفت: «فکر می‌کنم تا 15 الی 20 سال آینده مجموعه‌ای از ابزار قوی هوشمند در دست داشته باشیم که می‌توانند پاسخ بسیاری از سوال‌های ما را بدهد؛ آیا می‌توانم یک حافظه عالی داشته باشم؟ آیا می‌توانم خاطراتم را پاک کنم؟ می‌توانم سرعت یادگیری خود را افزایش دهم؟ می‌توانم از طریق ذهنم با دیگران ارتباط برقرار کنم؟ جواب همه این سوالات داده خواهد شد».

به عقیده جانسون، میکروتراشه‌های هوشمند «ضرورتی» برای آینده بشر است.

وی افزود: «به عنوان یک انسان نقطه ضعف‌هایم باعث محدودیت من می‌شوند. نمی‌خواهم که محدود شوم و می‌خواهم که از قید و بند این محدودیت‌ها خلاص شوم».

به گفته متخصصان، تراشه‌های هوشمند به انسان‌های اجازه خواهند داد که از طریق ذهنشان باهم ارتباط برقرار کنند.

در حالی که اکثر افراد فکر می‌کنند که چنین تکنولوژی مختص به افراد ثروتمند خواهد بود، جانسون معتقد است که میکروتراشه‌های هوشمند نیز مانند گوشی‌های هوشمند همگانی خواهند شد و همه افراد جامعه امکان استفاده از آنها را خواهند داشت.

این میکروتراشه‌ها امکان خرید خاطرات را نیز برای انسان‌ها فراهم خواهند کرد. کمپانی کرنل در حال ساخت نمونه‌های اولیه از میکروتراشه‌های ایمپلنتی مغز برای اهداف پزشکی است. قرار است این تراشه‌ها روی بیماران مبتلا به صرع آزمایش شود.

مترجم: هانا حیدری

نظر شما