شناسهٔ خبر: 23028541 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جنبش فتح فلسطین اعدام میدانی جوان فلسطینی در کرانه باختری را محکوم کرد

تهران – ایرنا – جنبش فتح فلسطین بامداد شنبه با محکوم کردن اقدام روز جمعه نظامیان صهیونیست در اعدام میدانی جوان فلسطینی در کرانه باختری خواستار پیگرد قانونی ارتکاب کنندگان به این جنایت شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از خبرگزاری معا فلسطین، جنبش فتح در بیانیه ای افزوده است: اقدام نظامیان صهیونیستی در اعدام امین محمود عقل که در فاصله بسیار نزدیک هدف گلوله قرار گرفت و نظامیان صهیونیستی اجازه حضور کادر پزشکی برای انتقال وی به بیمارستان را نداد، جنایت هایی بود که صهیونیست ها علیه این جوان فلسطینی مرتکب شدند.
نظامیان رژیم صهیونیستی با شلیک گلوله به سمت امین محمود عقل در نزدیکی دیوار امنیتی بیت ایل در شمال البیره، وی را به شهادت رساند.
در این بیانیه آمده است: مردم ما با رد اعلام آمریکایی ها در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، به اظهار خشم و مقاومت دربرابر اشغالگران این رژیم ادامه خواهند داد.
جنبش فتح همچنین شهادت چهار فلسطینی که روز گذشته (جمعه) در تظاهرات خشم مردم فلسطین در حمله نظامیان صهیونیست کشته شدند تسلیت گفت.
جنبش حماس نیز پیش تر با صدور بیانیه ای، شهادت جوانان فلسطینی در تظاهرات روز گذشته را نشان از ماهیت جنایتکار رژیم اشغالگر عنوان کرد.
مردم فلسطین روز جمعه با برپایی تظاهرات در بخش های مختلف کرانه باختری، غزه و قدس برای دومین هفته علیه تصمیم اخیر رئیس جمهوری آمریکا در به رسمیت شناختن قدس اشغالی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی اعتراض کردند.
در این تظاهرات که با سرکوب گسترده نظامیان صهیونیستی مواجه شد، چهار فلسطینی به شهادت رسیده و دستکم 367 نفر زخمی شدند.
پلیس صهیونیستی همچنین شماری زیادی از تظاهرات کنندگان را دستگیر و روانه زندان کرده است.
به گزارش ایرنا، وزارت بهداشت فلسطین امروز جمعه با صدور بیانیه ای اعلام کرد از ابتدای هفته گذشته در مخالفت با تصمیم ترامپ مبنی بر به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، تاکنون بیش از دو هزار فلسطینی زخمی شده اند .
این بیانیه حاکی است: شمار زخمی ها در کرانه باختری از جمله شهر قدس بالغ بر دو هزار 468 نفر است که 514 نفر آنها به بیمارستان منتقل شدند که 301 نفر آنها در نوار غزه هستند.
درگیری های روز جمعه نظامیان رژیم صهیونیستی با فلسطینیان پس از برگزاری نماز جمعه و راهپیمایی گسترده آنها در اردوگاه قلندیا در شهر قدس دهها زخمی به جا گذاشت.
گروه های فلسطینی امروز جمعه را روز خشم فلسطینیان در اعتراض به تصمیم ترامپ درباره قدس نامیدند.
تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی که در 6 دسامبر 10 آذر اعلام شد با مخالفت جهانی مواجه شد.
شبک**9365**1708**مترجم: رضا میرزائی**انتشار: علیرضا ارشادی

انتهای پیام /*

نظر شما