شناسهٔ خبر: 23025923 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

وزیر دفاع آمریکا:

تشکیل ائتلاف علیه ایران دیپلماتیک خواهد بود نه نظامی

وزیر دفاع آمریکا در سخنانی بامداد شنبه گفت که تشکیل ائتلاف علیه ایران دیپلماتیک خواهد بود نه نظامی.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، یک روز بعد از نمایش تبلیغاتی نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد علیه ایران، «جیمز متیس»، وزیر دفاع آمریکا بامداد شنبه تأکید کرد نیازی برای تغییر در مواضع دفاعی آمریکا علیه ایران وجود ندارد. 

نیکی هیلی روز پنجشنبه با نمایش قطعاتی که به ادعای وی لاشه‌های موشک‌های ایران بودند، تهران را به نقض قطعنامه‌های سازمان ملل متهم کرد. 

به گزارش خبرگزاری فرانسه، متیس در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا این شواهد ادعایی نیازمند پاسخ نظامی آمریکا هستند گفت: «پاسخ نظامی خیر.»

او در ادامه توضیح داد: «به همین دلیل بود که سفیر هیلی در آنجا بود و هیچکدام از ژنرال‌های ما در آنجا حاضر نبودند. این، تلاشی دیپلماتیک برای افشا کردن مقاصد ایران برای دنیا است.»

خبرنگار «میلیتری‌تایمز» که در محل سخنرانی متیس حاضر بوده در توئیتر نوشته متیس گفت ائتلاف‌سازی و فشار بیشتر علیه ایران دیپلماتیک خواهد بود نه نظامی.

وزیر دفاع آمریکا در بخش دیگری از اظهاراتش از ایران بابت حمایت از دولت سوریه و گروه حزب‌الله لبنان انتقاد کرد و گفت: «کاری که ایران الان دارد انجام می‌دهد غیرقانونی است و باعث مرگ آدم‌های بی‌گناه می‌شود.»

جیمز متیس همچنین مدعی شد: «هر جا آشوب است شما رد پای ایران را می‌بینید.»

وی اضافه کرد: «افشا کردن کارهایی که آنها انجام می‌دهند، برای جامعه بین‌الملل مفید است تا آگاهی درباره آنچه اتفاق می‌افتد بالاتر برود.»

نظر شما