شناسهٔ خبر: 23025040 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه بندرعباس:پرچم مبارزه با خشونت را باید از دست آمریکا و غرب خارج کرد

بندرعباس - ایرنا - نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس گفت: پرچم مبارزه با خشونت در جهان را باید از دست آمریکا و غرب که خشونت آفرینی می کنند خارج کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی در خطبه های نماز جمعه این هفته بندرعباس با اشاره به روز جهان عاری از خشونت، افزود: آمریکا و غرب خود اقدام به تولید خشونت می کنند.
وی ادامه داد: داعش را که به اعتراف خودشان، بدست آمریکایی ها ایجاد شده هنوز آن را در بخشی از کشور سوریه نگاه داشته اند.
وی اضافه کرد: اگر داعش یک روز بیشتر در عراق باقی می ماند به نفع آمریکا و غرب بود، هم چنین به بهانه مبارزه با افراطی گری، خشونت گران را به نحوه دیگری در افغانستان نگاه داشته اند.
نماینده ولی فقیه در هرمزگان به برگزاری اجلاس سراسری نماز در 30 آذرماه در بندرعباس اشاره کرد و ابراز داشت: این اجلاس با حضور شخصیت های بزرگی در بندرعباس برگزار می شود.
آیت الله نعیم آبادی گفت: رهبر معظم انقلاب با توجه به اهمیت نماز، هرسال پیامی برای شرکت کنندگان در این اجلاس صادر می کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به روز وحدت حوزه و دانشگاه پرداخت و گفت: حوزه و دانشگاه هر کدام دارای امتیازهایی هستند که دیگری ندارد و باید از امتیازهای یکدیگر استفاده کنند.
امام جمعه بندرعباس اظهار داشت: امتیاز مهم حوزه، نبودن مطالب مغایر با دین اسلام در آن است ولی آیا به واقع علوم انسانی که در دانشگاه تدریس می شود با دین مغایرت ندارد؟
آیت الله نعیم آبادی خاطر نشان کرد: حوزه و دانشگاه باید در کنار هم قرار گیرند که در آن صورت توهم جدایی این 2 در ذهن ها شکل نمی گیرد.
وی به خواست و تقاضای مردم چارک در شهرستان بندرلنگه اشاره کرد و گفت: همه مردم و امام جمعه های شیعه و اهل سنت شهر خواستار اصلاح آب نمای مسیر این شهر به بندرلنگه که آن جا را قتلگاه می دانند هستند.
نماینده ولی فقیه در هرمزگان بیان کرد: با وجود در خواست های مکرر و یکپارچه مردم، دولت هیچ اقدامی برای اصلاح آن انجام نداده است.
وی هم چنین به مشکل صیادان پرداخت و گفت: مسئولان صید و صیادی استان مشکل صیادان را که فریادشان بلند شده برطرف کرده و گزارش اقدام های صورت گرفته را بدهند تا به مردم اعلام کنم.
آیت الله نعیم آبادی اشاره ای نیز به بازار ماهی فروشان کرد و گفت: اصل این کار که به اسم بازار ماهی فروشان در ساحل بندرعباس انجام می دهند خلاف است.
نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس گفت: برای آن که موافقتم را جلب کنند ماهی آوردند که آن را نپذیرفتم، از کار بنده بدشان آمد و معتقدم بازار ماهی به چنین ساختمان بزرگی نیاز ندارد.
3219/7408
خبرنگار: عزت الله معمارباشی ** انتشار دهنده: محمد جهانگیریان

انتهای پیام /*

نظر شما