شناسهٔ خبر: 23024353 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تجمع مردم مالزی در حمایت از قدس مقابل سفارت آمریکا

کوالالامپور – ایرنا – صدها نفر از مردم مالزی که شماری از غیرمسلمانان نیز در بین آنها حضور داشتند، عصر جمعه با دومین تجمع در مقابل سفارت آمریکا در کوالالامپور بار دیگر اعتراض خود را به تصمیم 'دونالد ترامپ' رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر اعلام قدس به عنوان پایتخت صهیونیست ها نشان دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، در اعتراضات امروز گروه های مختلف مردم مالزی که احزاب سیاسی این کشور آن را سازماندهی کرده بودند، معترضان در یک راهپیمایی گسترده پس از نماز جمعه، از محل تابونگ حاجی به سوی سفارت آمریکا در کوالالامپور حرکت کردند و با تجمع در مقابل این سفارت خواستار عقب نشینی 'دونالد ترامپ' از تصمیم خود در انتقال سفارت این کشور به قدس شدند.
نمایندگان احزاب مختلف مالزی و به ویژه احزاب مخالف دولت در سخنرانی که در این اعتراض ارائه دادند، بیان کردند که نادیده گرفتن حقوق مردم فلسطین تهدیدی برای صلح جهانی محسوب می شود و باید در مقابل اقداماتی که علیه مردم فلسطین گرفته می شود، ایستادگی کرد.
سخنرانان امروز بر این نکته تاکید کردند که مسئله حمایت از فلسطین از مرز کشورهای مسلمان فراتر رفته و حتی کشورهای غیرمسلمان نیز نسبت به ظلم و جنایات مرتکب شدن توسط صهیونیست ها بر مردم مظلوم فلسطین آگاه هستند.
برگزارکنندگان این اعتراضات در سخنرانی خود که به زبان انگلیسی و مالایی ارائه شد، تاکید کردند که به اعتراضات خود تا عقب نشینی آمریکا از موضع اخیرش در قبال قدس ادامه می دهند.
در این تظاهرات که نیروهای پلیس مالزی حفاظت از سفارت آمریکا را برعهده داشتند، معترضان همچون هفته گذشته، با سر دادن شعارهای ضد آمریکایی و ضد رژیم صهیونیستی، پلاکادرهایی در دست داشتند که در آنها بر آزادی قدس، سرنگونی ترامپ و آزادی فلسطین از اشغالگران تاکید شده بود.
هزاران نفر از مردم مالزی هفته گذشته نیز راهپیمایی اعتراض آمیز مشابهی را برگزار کرده بودند.
آساق**241**1599**1144
* انتشار دهنده: علیرضا جباری

انتهای پیام /*

نظر شما