شناسهٔ خبر: 23024271 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

صادرات اساس توسعه اقتصادی کشور است

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه های نماز جمعه شهر ساوه افزود: پرداخت مالیات در قبال بهره مندی از خدمات، عمران و آبادانی در کشور وظیفه شرعی و ملی همه شهروندان است.
وی ادامه داد: اداره مملکت با درآمدهای نفتی مغایر با سیاست های برنامه اقتصاد مقاومتی است و امروز سنگر تولید و اشتغال راهبردی ارزشمند برای توسعه بنیان های اقتصادی محسوب می شود.
خطیب جمعه ساوه به لایحه بودجه سال 97 کشور اشاره کرد و گفت: حذف یارانه دهک های بالای جامعه اقدامی مناسب است ودولت باید برای افزایش یارانه نیازمندان نیز برنامه عملیاتی داشته باشد.
وی با یادآوری فرازهایی از نامه حضرت علی (ع) به مالک اشتر، اظهار کرد: این امام بزرگوار در بخشی از نامه خود تاکید دارد که «ای مالک! مالیات را به گونه ای تنظیم کن که به صلاح مالیات دهندگان باشد زیرا بهبودی و صلاح دیگران در صلاح مالیات گرفتن و مالیات دهندگان است و کارها با مالیات سامان می یابد.
حجت الاسلام حسینی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه شهر ساوه، انتقاد از مسئولان را حق مردم برشمرد و گفت: حق انتقاد کردن از مسئولان در مسائل صنفی، سیاسی از مولفه های آزادی بیان و در زمره حقوق عمومی شهروندان است که در اسلام و قانون اساسی ما به رسمیت شناخته شده است.
وی افزود: باید مراقب بود که روند انتقادات مورد استفاده ابزاری قرار نگیرد چرا که ضد انقلاب در کمین است تا این انتقادات صنفی را به آشوب های سیاسی تبدیل کند.
وی افزود: نکته دیگری که باید همگان مورد توجه قرار دهند این است که دولت فعلی با رای مردم انتخاب شده و باید حمایت شود زیرا تضعیف دولت، تضعیف نظام به شمار می آید.
حجت الاسلام حسینی از مسئولان شهرستان ساوه نیز درخواست کرد که با حضور در محلات، مساجد و نماز جمعه با مردم ارتباط بیشتری داشته باشند و برای پاسخگویی به مطالبات شهروندان تلاش کنند.
خطیب جمعه شهر ساوه همچنین با اشاره به اقدام علیرضا کریمی کشتی گیر ملی پوش کشورمان در مواجه نشدن با نماینده رژیم اشغالگر قدس، گفت: اقدام این جوان شایسته که بر منافع مادی و جایزه چشم پوشی کرد تا رژیم صهیونیستی جلاد را رسوا کند در واقع حرکتی شایسته و الگویی بود که مورد تفقد مقام معظم رهبری نیز واقع شد.
وی افزود: اینگونه جوانان ورزشکار و آرمان خواه و آزاده باید مورد تکریم جامعه و مسئولان قرار گیرند.
وی در ادامه با اشاره به اقدام رئیس جمهوری امریکا در به رسمیت شناختن قدس بعنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، اظهار کرد: جهان اسلام و هسته های مقاومت، بی شک ترامپ را از این اقدام خلاف قوانین بین المللی پشیمان خواهند کرد.
ارائه لایحه بودجه کل کشور در سال 97 از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی، اقدام یکسویه رئیس جمهوری امریکا در به رسمیت شناختن قدس بعنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و تصمیم دولت برای ساماندهی روند پرداخت یارانه های نقدی از جمله رخدادهای مهم 10 روز اخیر کشور و جهان است که در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر ساوه نیز بازتاب داشت.
نماز عبادی، سیاسی جمعه شهرستان ساوه در چهار شهر ساوه، آوه، نوبران و غرق آباد برگزار می شود.
/3075 /6539/ خبرنگار: یحیی معماری *** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده

انتهای پیام /*

نظر شما